Best Answer Ren , 20 November 2017 - 04:01 PM
Po pierwsze, jeśli jesteś konsumentem to masz swoje prawa i z nich skorzystaj. Zapłaciłeś za produkt pełno wartościowy i takiego produktu żądaj od sprzedawcy. To on żyje dzięki tobie a nie ty dzięki niemu. Nie dawaj się nabijać w butelkę, ponieważ bardzo często sprzedawcy na tym żerują, bo w tym kraju tylko co 10 konsument upomni się o swoje. A to jest dość opłacalne ryzyko.
Piszesz, że 11.11 napisałeś do nich w tej sprawię, a kiedy otrzymałeś przesyłkę z zamówionym towarem?
Pudełko z obudową było zaklejone taśmą producenta czy sprzedawcy?
Skoro nie odpowiedzieli na twoje wezwanie do tej pory wystąp z oficjalnym pismem z tytułu niezgodności towaru z zawartą umową.
Wada towaru:
- została wydana kupującemu w stanie niezupełnym
Podstawa prawna: art. 5561 i 5563 Kodeksu cywilnego
Żądania konsumenta:
- ukompletowanie towaru do stanu zgodnego z opisem
masz, też inne możliwości wymiana na nowy lub odstąpienie od umowy czy też obniżenie ceny. Ale w twoim przypadku najlepsze będzie to co zaproponowałem, ponieważ jeśli sprzedawca uzna twoje żądanie nie trzeba będzie obudowy wysyłać z powrotem, co jest korzystne dla ciebie, ale przede wszystkim dla sprzedawcy.
Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego
Forma złożenia reklamacji:
Reklamację możesz złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najlepiej zrobić to pisemnie. Należy opisać występujące braki i określić swoje żądania. Pismo reklamacyjne możesz/powinieneś przekazać sprzedawcy bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Paragon nie jest konieczny, może być wyciąg z karty płatniczej lub cokolwiek co potwierdza, że zapłaciłeś tyle i tyle, i tego dnia.
Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego
Jeśli sprzedawca zażąda odesłania obudowy to powinien być to na jego koszt. To na sprzedawcy spoczywa obowiązek pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów. W tym pokrycie kosztów ewentualnych wysyłek, koszty wysłania pisma, koszty demontażu i ponownego montażu cześć, nawet koszt paliwa i amortyzacji pojazdu konsumenta, jeśli w celu dostarczenia przedmiotu musiał z niego skorzystać, bez znaczenia czy miał możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Ogólnie mówiąc konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego produktu.
Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego
I najważniejsze sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania pisma na poinformowanie cię o swoim stanowisku. Najlepiej do celów dowodowych w piśmie reklamacyjnym wskazać, iż ma to nastąpić na piśmie. Oczywiście tym samym trzeba wskazać na jaki adres takowe pismo ma być wysłane. I w ciągu tych 14 dni konsument ma się zapoznać z treścią pisma, a nie że w 14 dzień sprzedawca takowe pismo wyślę. Jeśli konsument w ciągu 14 dni (nie ze swojej winy) nie będzie miał możliwości zapoznania się ze stanowiskiem sprzedawcy roszczenie z góry uznaje się za zasadne, bez znaczenia czy rzeczywiście było, czy np. wada postała z winy konsumenta.
Go to the full post