Jump to content

  •         

Photo

Części do SilentiunPC Pax M70


Best Answer Ren , 20 November 2017 - 04:01 PM

Po pierwsze, jeśli jesteś konsumentem to masz swoje prawa i z nich skorzystaj. Zapłaciłeś za produkt pełno wartościowy i takiego produktu żądaj od sprzedawcy. To on żyje dzięki tobie a nie ty dzięki niemu. Nie dawaj się nabijać w butelkę, ponieważ bardzo często sprzedawcy na tym żerują, bo w tym kraju tylko co 10 konsument upomni się o swoje. A to jest dość opłacalne ryzyko.

 

Piszesz, że 11.11 napisałeś do nich w tej sprawię, a kiedy otrzymałeś przesyłkę z zamówionym towarem?

Pudełko z obudową było zaklejone taśmą producenta czy sprzedawcy?

 

Skoro nie odpowiedzieli na twoje wezwanie do tej pory wystąp z oficjalnym pismem z tytułu niezgodności towaru z zawartą umową.

 

Wada towaru:

- została wydana kupującemu w stanie niezupełnym

Podstawa prawna: art. 5561 i 5563 Kodeksu cywilnego

 

Żądania konsumenta:

- ukompletowanie towaru do stanu zgodnego z opisem

 

masz, też inne możliwości wymiana na nowy lub odstąpienie od umowy czy też obniżenie ceny. Ale w twoim przypadku najlepsze będzie to co zaproponowałem, ponieważ jeśli sprzedawca uzna twoje żądanie nie trzeba będzie obudowy wysyłać z powrotem, co jest korzystne dla ciebie, ale przede wszystkim dla sprzedawcy.

 

Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

 

Forma złożenia reklamacji:

 

Reklamację możesz złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najlepiej zrobić to pisemnie. Należy opisać występujące braki i określić swoje żądania. Pismo reklamacyjne możesz/powinieneś przekazać sprzedawcy bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

 

Paragon nie jest konieczny, może być wyciąg z karty płatniczej lub cokolwiek co potwierdza, że zapłaciłeś tyle i tyle, i tego dnia.

 

Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego

 

Jeśli sprzedawca zażąda odesłania obudowy to powinien być to na jego koszt. To na sprzedawcy spoczywa obowiązek pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów. W tym pokrycie kosztów ewentualnych wysyłek, koszty wysłania pisma, koszty demontażu i ponownego montażu cześć, nawet koszt paliwa i amortyzacji pojazdu konsumenta, jeśli w celu dostarczenia przedmiotu musiał z niego skorzystać, bez znaczenia czy miał możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Ogólnie mówiąc konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego produktu.

 

Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego

 

I najważniejsze sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania pisma na poinformowanie cię o swoim stanowisku. Najlepiej do celów dowodowych w piśmie reklamacyjnym wskazać, iż ma to nastąpić na piśmie. Oczywiście tym samym trzeba wskazać na jaki adres takowe pismo ma być wysłane. I w ciągu tych 14 dni konsument ma się zapoznać z treścią pisma, a nie że w 14 dzień sprzedawca takowe pismo wyślę. Jeśli konsument w ciągu 14 dni (nie ze swojej winy) nie będzie miał możliwości zapoznania się ze stanowiskiem sprzedawcy roszczenie z góry uznaje się za zasadne, bez znaczenia czy rzeczywiście było, czy np. wada postała z winy konsumenta.  

Go to the full post


4 replies to this topic

#1 cakkas

cakkas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 18 November 2017 - 08:10 PM

Dzień dobry!

Ostatnio odkupiłem od znajomego obudowę SilentiunPC Pax M70, ale była nieco wybrakowana, tzn. tylko jedne sanki na dysk 3,5 oraz brak filtra/siatki na górę obudowy.
Dzwoniłem/pisałem do Cooling.pl (13.11) do tej pory nie otrzymałem odzewu, czy jest możliwość kupna tych części oddzielnie. 

Dlatego, proszę was, Forumowiczów o pomoc w znalezieniu sklepu gdzie kupie tę części, bądź zamienniki w rozsądnej cenie ! 



#2 _VeV_

_VeV_

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 8398 posts

Posted 18 November 2017 - 09:19 PM

pisz mail do supportu SPC ... tam powinieneś coś się dowiedzieć :]


jlzqhakr0o4c.jpg


#3 cakkas

cakkas

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 19 November 2017 - 12:22 AM

pisz mail do supportu SPC ... tam powinieneś coś się dowiedzieć :]

No okej, ale na wszelki wypadek, czy ktoś zna jakieś zamienniki ? 



#4 Ren

Ren

    Dużo pisze

  • Użytkownik
  • 301 posts

Posted 20 November 2017 - 04:01 PM   Best Answer

Po pierwsze, jeśli jesteś konsumentem to masz swoje prawa i z nich skorzystaj. Zapłaciłeś za produkt pełno wartościowy i takiego produktu żądaj od sprzedawcy. To on żyje dzięki tobie a nie ty dzięki niemu. Nie dawaj się nabijać w butelkę, ponieważ bardzo często sprzedawcy na tym żerują, bo w tym kraju tylko co 10 konsument upomni się o swoje. A to jest dość opłacalne ryzyko.

 

Piszesz, że 11.11 napisałeś do nich w tej sprawię, a kiedy otrzymałeś przesyłkę z zamówionym towarem?

Pudełko z obudową było zaklejone taśmą producenta czy sprzedawcy?

 

Skoro nie odpowiedzieli na twoje wezwanie do tej pory wystąp z oficjalnym pismem z tytułu niezgodności towaru z zawartą umową.

 

Wada towaru:

- została wydana kupującemu w stanie niezupełnym

Podstawa prawna: art. 5561 i 5563 Kodeksu cywilnego

 

Żądania konsumenta:

- ukompletowanie towaru do stanu zgodnego z opisem

 

masz, też inne możliwości wymiana na nowy lub odstąpienie od umowy czy też obniżenie ceny. Ale w twoim przypadku najlepsze będzie to co zaproponowałem, ponieważ jeśli sprzedawca uzna twoje żądanie nie trzeba będzie obudowy wysyłać z powrotem, co jest korzystne dla ciebie, ale przede wszystkim dla sprzedawcy.

 

Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

 

Forma złożenia reklamacji:

 

Reklamację możesz złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najlepiej zrobić to pisemnie. Należy opisać występujące braki i określić swoje żądania. Pismo reklamacyjne możesz/powinieneś przekazać sprzedawcy bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

 

Paragon nie jest konieczny, może być wyciąg z karty płatniczej lub cokolwiek co potwierdza, że zapłaciłeś tyle i tyle, i tego dnia.

 

Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego

 

Jeśli sprzedawca zażąda odesłania obudowy to powinien być to na jego koszt. To na sprzedawcy spoczywa obowiązek pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów. W tym pokrycie kosztów ewentualnych wysyłek, koszty wysłania pisma, koszty demontażu i ponownego montażu cześć, nawet koszt paliwa i amortyzacji pojazdu konsumenta, jeśli w celu dostarczenia przedmiotu musiał z niego skorzystać, bez znaczenia czy miał możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Ogólnie mówiąc konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego produktu.

 

Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego

 

I najważniejsze sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania pisma na poinformowanie cię o swoim stanowisku. Najlepiej do celów dowodowych w piśmie reklamacyjnym wskazać, iż ma to nastąpić na piśmie. Oczywiście tym samym trzeba wskazać na jaki adres takowe pismo ma być wysłane. I w ciągu tych 14 dni konsument ma się zapoznać z treścią pisma, a nie że w 14 dzień sprzedawca takowe pismo wyślę. Jeśli konsument w ciągu 14 dni (nie ze swojej winy) nie będzie miał możliwości zapoznania się ze stanowiskiem sprzedawcy roszczenie z góry uznaje się za zasadne, bez znaczenia czy rzeczywiście było, czy np. wada postała z winy konsumenta.  


Edited by Ren, 20 November 2017 - 04:26 PM.


#5 Kris?!

Kris?!

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 40 posts

Posted 22 November 2017 - 03:37 PM

Kupił od znajomego, a nie w sklepie, prawdopodobnie używaną. Ta odpowiedzialność sprzedawcy nie ma tu zastosowania.

 

Napisz do Silentium na facebook bo może do spamu wpadło, albo dodaj zgłoszenie przez system reklamacyjny to na pewno dostaną.





Reply to this topic



  


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

  Copyright power by: ITPC.NET.PL