Skocz do zawartości

•         

Zdjęcie

Postawienie domowego serwera FTP

FTP serwer

10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gromciu

Gromciu

Advanced Member

• Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 12:16

Witam!

Otoz chcialbym postawic serwer FTP by moc przesylac pliki pomiedzy moim laptopem a PC. W sensie w obie strony. Czytalem cos o FTP ale jestem zielony na ten temat. Niby juz postawilem na IIS w windows 10 ale oprocz komputera na ktorym ten serwer stoi, z mojego laptopa obok juz nie moglem na niego wejsc. Wlaczylem ten tryb pasywny w FILEZILLA ale nadal nic nie dziala. Nie wiem dokladnie czy tez zalozylem opowiedni serwer bo na tym z tego co widze moge tylko przesylac pliki z PC i je najwyzej pobierac, a chcialbym zeby z laptopa te pliki rowniez mozna bylo przesylac.

#2 valocho

valocho

Entuzjasta

• Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 01:28

dlaczego ftp? nie prościej użyć wbudowanego w windę SMB?

| Filmowanie, animacje, efekty specjalne i inne takie. | AAE CS5, PS CS5, AU CS5.5, SV Pro 12, C4D Studio R12, Blackmagic Fusion 7.5 | 550D (BMPCC niedługo), obiektywy, lampy, filtry, rig, blendy i inne takie |

#3 Gromciu

Gromciu

Advanced Member

• Autor tematu
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 02:18

Bo czytalem ze niby FTP jest lepsze i szybsze od SMB ale.. nie wiem na jakiej zasadzie. A jak mianowicie to dziala?

#4 foh23

foh23

Stały bywalec

• Użytkownik
  • 1257 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 03:06

Cesar FTP lub filezilla serwer i jedziesz z koksem.

Np. na przykładzie filezilla:

Spoiler

Edit:

Cesar FTP to już w ogóle prosta zabawka w obsłudze, ale przy większych transferach potrafił mi się wykaszanić.

Edit:

Oczywiście pamiętaj by dodać program będący serwerem do wyjątków zapory sieciowej, bo inaczej nici z transferu ;)

Nadto komp będący serwerem musi mieć stałe IP. Albo narzuć to w routerze, albo w ustawieniach karty sieciowej.

FG42 (22 styczeń 2017 - 03:14 ):
Wstawiłem filmik w spoiler.