Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

Wydajność SLI i inne bzdury...


83 odpowiedzi w tym temacie

#51 gregory92

gregory92

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1 189 postów

Napisano 02 stycznia 2017 - 10:46

I widać od razu różnicę. Arkadiusz wstawił wcześniej linka z obalaniem mitów. Niedługo na kanale będą obalane następne mity i chyba pierwszym będzie właśnie SLI na x8 vs x16 bądź SLI na prockach z 40 liniami vs mniej lini. Wstawiam jeszcze raz. 

I nawiasem mówiąc mam nie wierzyć w testy gościa ( Xtreme Addict ) który zajmuje się profesjonalnie podkręcaniem procków i grafik i ma te tematy w jednym palcu czy testom gości z neta co nawet nie umieją tego porządnie zrobić..

 

Spoiler


Użytkownik gregory92 edytował ten post 02 stycznia 2017 - 10:47


#52 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 02 stycznia 2017 - 11:31

 wstawił wcześniej linka z obalaniem mitów.


Gdzie i jaki bo g widze ?


Od 1:30 głupoty .

Po pierwsze pascal nie jest zanacznie chłodniejszy tylko wydziela mniej ciepła .

Po 2 maxwell na boscie 2.0 gubi 13 mhz od 65 stopni z powodu napiecia i nie trzyma cały czas mhz

Po 3maxwell z pewnoscia maja nizsze limity tpd i równiez szybciej traca mhz niz pacal



#53 FUGA

FUGA

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:27

@gregory92 O popatrz tego nie widziałem. Czekam na mit z tymi sterownikami, jestem tego ciekaw jak duże lub niewielkie różnice będą i na jak wielu tytułach daje to do wydajności a na ilu nie da nic.

Mam nadzieje, że ten mit nie będzie obalany na jednej lub dwóch grach tylko zrobiony na szerokim wachlarzu gier. Tak to bym widział.

I niech kanał chłopakom się rozwija, ciekawe rzeczy można usłyszeć.

 

@HAL900 Chciałeś powiedzieć, w kwestii temperatur powinni wspomnieć o procesie? 28nm VS 14nm, który m.in. przyczynił się do pobierania mniejszej ilości watów a w konsekwencji mniej wydzielanego ciepła i głównie z tego wynika różnica temp. rdzeni czy coś innego?



#54 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:30

Ciepło to nie temperatura

Spoiler

A maxwell juz jest skonczony .Grzebią przy nim



#55 FUGA

FUGA

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:44

Ciepło to nie temperatura

 

No to tutaj już wkraczamy na poziom fizyki.

Chciałeś po protu powiedzieć, że rdzenie Pascal'a mają większą sprawność energetyczną.

Więcej energii przekłada się na pracę a mniej na ciepło? ( ͠° ͜ʖ ͡°)



#56 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 02:05

Witajcie,
@FUGA nie będę się spierał jak tam działało SLI w 2014roku na GTX980 i tamtejszych grach.
W dzisiejszych czasach w rozdzielczości 4k w najnowszych tytułach gier i SLI na topowych kartach (1080,TXP), różnica x8 x16 jest duża w porównaniu z tym co było kiedyś to po pierwsze,
a po drugie nikt tutaj nie wspomniał o bardzo ważnej rzeczy jak płynność gry. Jak widzę GTA5 w 4k na SLI 980Ti wymaksowane to ja się zastanawiam jak ta gra będzie wyglądać po paru minutach jak się vram będzie zapychał. Oczywiście na benchmarkach i w ilościach FPS będzie to wyglądało fajnie ale tylko na chwilę.
Pozdrawiam.


CommodoreC64 + magnetofon


#57 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 01:33

Widzę, że Arek Hans tutaj jest uber pro specjalistą bo ma 1080 sli i myśli że jest super fajny :D Chłopie ty nie rozumiesz podstawowej rzeczy ta opcja którą zaprezentowałem w temacie o wnętrzu kompa jest najlepsza dla mnie obecnie i to czy ty uważasz ze za mało Vramu itd to jesteś w błędzie ja gram w rozdzielczości 1440P dla której gtx 970 sli w zupełności wystarcza nie widzę żadnych problemów w Bf1 na ultra i wszystkie ustawienia jak AA itd na maxa zapotrzebowanie vramu to około 60-70% i wiecej nie bierze wiec te twoje teorie legły w gruzach w przedbiegach. A jeszcze przypomnę ze mój procek to i5 4670k ... TAK stara i5 która wg Ciebie jest padłem dla biedy daje w zupełności radę i we wszystkie gry w które gram spokojnie ustawiam na maksymalnych detalach ..... powtarzam na maksymalnych detalach. Nie zamierzam grac w 4k bo po co mi to ?? w zupełności 1440P wystarcza dla mnie ale zapewne twoje sokole oko pro gamera widzi ogromną różnicę. 

Powtarzam w moim przypadku było to najlepsze rozwiązanie ponieważ najwydajniejsze prosta sprawa wszystko działa cacy więc w niczym nie masz racji o czym pisałeś a to że masz 28k pkt w 3dmarku to chyba tylko tobie sie robi ciepło na widok tych cyferek. Obecnie mój zestaw jest wydajniejszy niż gdybym zastosował GTX 1070 koniec kropka. A takie krytykowanie czy wyzywanie od biedy kogos bo ma starą płytę główną uważam za żenujące. W każdej chwili mogę złożyć kompa który wciągnie nosem ten twój śmieszny komputerek i uwierz mi nie musze żadnych kredytów zaciągać zeby go kupić, wszystko zależy kto jakie ma potrzeby mój zestaw dla mnie jest w zupełności WYSTARCZAJĄCY.

 

PS. taki masz uber komputer a na lepsze AiO nie było cię stać ??
 


Użytkownik Wodniakkk edytował ten post 03 stycznia 2017 - 01:38


#58 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 04:07

Akurat cpu nie ma nic do rozdzielczosci .

Czy 320x200 czy 8k zawsze wygeneruje tą sama liczbe klatek wiec dla ciebie im wyzej w rozdzielczosci tym lepiej .

Z pewnoscią nie wszystkie gry zapewnia 60 klatek na takim i5 w ultra np crysis 3 2 mapa gdzie spadki do 45

 

 

 W każdej chwili mogę złożyć kompa który wciągnie nosem ten twój śmieszny komputerek


Raczej złozysz coś porównywalnego jesli chodzi o gry . Natomiast pod wzgledem ciszy z pewnoscią nie brałby sobie referentow bo nawet z tak małym tpd nie sa akceptowalne pod wzgledem decybeli

Co do AIo . Rozumiem ze to na cpu ? Hmm tu również jednak wybieram duze powietrze .Z AIO to sie warto bawioć jak nie ma ihs i jest grafa takz500 mm +


Użytkownik HAL900 edytował ten post 03 stycznia 2017 - 04:08


#59 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 04:41

Moje AIO to Corsair H110i GT i ma wymienione wentyle na Noiseblocker eLoop więc jedyny dźwięk jaki się wydobywa z PC to z referentów. Co do mojego SLI to właśnie z refów się robi takie coś by powietrze było wydmuchiwane za obudowę a nie robiło piekarnik w obudowie.
Dlaczego mam AIO a nie LC? bo komputer nie był składany od razu i to są pozostałości po wcześniejszym PC. Wyjdzie Volta, dojdzie 6950X i spokojnie wtedy zmieniam i płytę i obudowę i zakładam LC na całość.
Nie jestem miłośnikiem powietrza, lubię mieć przestrzeń w obudowie.
 


CommodoreC64 + magnetofon


#60 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 04:46

Co z tego ze ci wydmuchuje jak masz głosno ;)

Wystarczyło 2 x game rock lub inne 2.5 slota i jakieś chłodzenie za 200zł na cpu i było by sporo lepiej

Wolta to wyjdzie za rok jak nie pózniej a do tego czasu intel to bedzie miał cpu z wyzszym ipc wiecbez sensu brac z nizszym ;)



#61 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 04:58

Ale mnie nie przeszkadza kilka decybeli więcej, do grania używam słuchawek więc głośność olewam. Dla mnie nie liczy się cisza a wydajność, zawsze można coś polepszyć, coś dołożyć i w każdym PC będzie się do czego przyczepić.
Komputery to temat rzeka, technologia zapieprza do przodu i kupujesz coś topowego a za kilka miesięcy jest już słabe... Nic nie zrobisz.


CommodoreC64 + magnetofon


#62 FUGA

FUGA

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 05:20

Cześć, siemka.

 

(...) ja gram w rozdzielczości 1440P dla której gtx 970 sli w zupełności wystarcza nie widzę żadnych problemów w Bf1 na ultra i wszystkie ustawienia jak AA itd na maxa zapotrzebowanie vramu to około 60-70% i wiecej nie bierze wiec te twoje teorie legły w gruzach w przedbiegach. (...) Obecnie mój zestaw jest wydajniejszy niż gdybym zastosował GTX 1070 koniec kropka.

 

@Wodniakkk, temat pożerania pamięci Vram też już był :P

Spróbuj odpalić Rise Of The Tomb Rider i wtedy popatrz na użycie Vramu, to, że ta gra jest źle zoptymalizowana to jedno a drugie, że co nowszy tytuł to bierze coraz więcej.

Klik - pod koniec filmu, coś koło 20 min jak wchodzi do jaskini zobacz co się dzieje z pamięcią ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 

(...) Co do mojego SLI to właśnie z refów się robi takie coś by powietrze było wydmuchiwane za obudowę a nie robiło piekarnik w obudowie.

 

Co ty Arek wygadujesz są na tym świecie ludzie co lubią słyszeć co się dzieje w obudowie, wtedy wiedzą, że sprzęt działa:

 

Y5wuxhY.png

 

 

Moje AIO to Corsair H110i GT i ma wymienione wentyle na Noiseblocker eLoop więc jedyny dźwięk jaki się wydobywa z PC to z referentów.

 

To może wypowiesz się tutaj? Chętnie poczytam.


Użytkownik FUGA edytował ten post 03 stycznia 2017 - 05:20


#63 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 05:33

A co tu sie wypowiadac jedne głosne drugie ciche .Nawet w sli takie 2.5 slota bedzie miało 1000rpm jesli na jednej grafie zapodamy nieco wiecej celsjuszy


 

 

 

@Wodniakkk, temat pożerania pamięci Vram też już był :P

Spróbuj odpalić Rise Of The Tomb Rider i wtedy popatrz na użycie Vramu,

 

 

To co ci pokazuje to jedno ale akurat vram przy TR 2016 jest potrzebne bo masz zabke . A jest tez kilka innych gier gdzie ci wyswietli 6 gb vram a lata gicio



#64 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 05:40

@Wodniakkk odpaliłem BF1 na ultra 1440p i zużycie Vram 3300MB więc jak Ty możesz pisać, że bierze Ci to 60%?
20170103_172516.jpg
20170103_172606.jpg
20170103_172619.jpg


Użytkownik Arek Hans edytował ten post 03 stycznia 2017 - 05:41

CommodoreC64 + magnetofon


#65 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 06:58

@FUGA

 

ale ja nie gram w takie gry jak crisis czy TR jedynie Fpsy czasem jakis SC2 czy Overwatch także mówie po co mam ładować kase w karty z 8 gb vram jak to co mam w zupełności dla mnie wystarcza a nawet jest ponad stan jedynie proca i plyte i ramy wymienie na nowe za jakis czas i dalej będę mieć optymalny zestaw



#66 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 07:07

TR to nie problem .Dajesz High na teksturach i ubytku nie widac w jakosci obrazu .

Nazwać tego nie mozna juz VH ale nvidia to tylko nvidia i nie błyszczy w jakosci obrazu



#67 FUGA

FUGA

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 07:43

@Wodniakkk

W zupełności się z Tobą zgadzam, że ten zestaw co masz jest dla Ciebie wystarczający, bo dobrałeś go pod kątem tego w co grasz.

A jeżeli już coś wyjdzie poza nasz wachlarz, to robimy tak jak mówi @HAL900 i można zejść z Ultra na High, jakość obrazu dla oka będzie nieznaczna a dla podzespołów będzie to oddech, który zapewni płynną rozgrywkę.

 

No ale, chcąc czy nie, z każdym rokiem jest tak, że nowe tytuły biorą na ustawieniach wysokich nie mówiąc już o bardzo wysokich czy ultra dużą ilość ram.

Można teraz odbić piłeczkę i powiedzieć, że za parę lat to zmienię sobie sprzęt i możemy tak rozmawiać bez końca.

Dlatego każdy składa komputer dobierając podzespoły na podstawie swoich wymogów, gier w jakie gra, czasu na ile ma starczyć sprzęt o wysokości środków, które poświęca nie wspominając.


Użytkownik FUGA edytował ten post 03 stycznia 2017 - 07:44


#68 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 08:43

No w zupełności się z to a zgadzam dlatego nasza dyskusja jest bezcelowe i przekonanie się :D

Wysłane z mojego EVA-L09

#69 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 10:11

Coś szybko zmieniasz te zdania, najpierw piszesz, że grasz w BF1 na ultra max a teraz, że grasz w inne gry... To jak to z Tobą jest?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

CommodoreC64 + magnetofon


#70 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 03 stycznia 2017 - 10:22

no a bf1 to nie jest fps ?? przecież nie kłamałem gram na ultra więc czego znowu szukasz dziury w całym ?



#71 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 12:05

Z 2 x 970 to nie problem grac na ultra w 1440p na bf1 .

Pewnie po dobrym oc jest ok 60 fps w 4 K


Spoiler

 

Co do wydajosci sli to mozna zauwazyć rozbieżnosci np w TR 2016 nawet na jednej planszy choć mysle ze jest chodzi o ta gre to jednak zbrakło vram .

A takze chyba całkowity brak w niektórych grach np w 3:55 i tu mozna sie juz zdenerwowac przy takiej róznicy


Tak poza tym to pomimo wiekszej wydajosci sli w TR o 10% to jednak ekren po lewiej stronie ma lepsza płynnosc co akurat na tym filmiku łatwe do zauwazenia .

Wielu narzeka na suter w sli ale nie wiadomo czy nie wprowadza go też boost bo na starych grach widać to wyraznie ze niesłuzy nvidiibios z wiecej nzio 2 stanami na pamieciach

 

tutaj znacznie lepiej dział to co serwuje nam radeon .Albo ciurkiem albo pełna para.

Spoiler

Pomimio 60 klatek płynność różna ;)


Dlatego mam całkowicie zblokowany boostGPCna 3 stanach na swojej 980ti a takzedo miniumum na pozostałej cześci chipa.

Pamieci równiez maja 2 stany a nie 4

Ostatnio popsuła mi sie płyta i grałem w call of duty 5 na intelu hdi 840 m i widac ze pomimio nizszego fps płynność na intelu jest sporo wyzsza jesli fps jest ponizej 60 fps.

Prawdopodobnie przez boosty lub / i rózne zegary na chipie .

Tak to sobie tłumacze po odkryciu ze na stanie p5 nie lataja gry jak trzeba np call of duty na które dałem wam filmik

 

 

A tu całkowita pazdzież z boostem pomimo 60 klatek



#72 gregory92

gregory92

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1 189 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 01:19

Jeżeli grasz w gry tak mało wymagające to po co się pchałeś w SLI ? Trzeba było kupić używkę gtx 980Ti za 1600 zł i na luzie byś mógł grać w 1440p a nie męczyć się z problemami sli. 



#73 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 01:32

Bo miał 970 .Bo dorwał okazyjnie? Bo jak kupowłą 970 to 980ti była po 3 K ?Bo nie wiedział ze w częsci gier sa problemy?

Co za róznica . Najczęsciej w hitach sli działa dobrze a jeszcze lepiej CF które jest nowszei lepiej sie skaluje .

Uzysk to ok 70% z 2 karty .

A to juz problem nviidi ze przez ze 2 mosfety ,1 kondensator i 10 finów które zostawia sobie w kieszeni robi sutter

Zreszta uwazam ze oni majajednak złe podejscie bonieda sie wytumaczyć niskie mhz na vramjesli chodzi o koszta pordukcji .Tak sobie wymyslili i juz .

Radeon nawet w najnowszych rx-ach realizuje to prawidłowo choć równiezjesli idzie o gpu to ida w zła strone .3 stany to max co powinno być

 

Spoiler

Opublikowany 22 cze 2015

Subscribe ► http://goo.gl/jf55Lc | 4K performance test : https://www.youtube....atch?v=Grqxd...
the game has 30fps lock.. and stutters ALOT and the game downclocking the memory clock when enabling all PhysX effects.. GOOD JOB -_- normally (overclocked ) it should run 4100mhz memory clock but its running 3305mhz

Przykład skopanejgry gdzienvidia znowu zawodzi .A przynajmniej zawodziła napoczątku .Po patchch gry z tego co wiem teraz na 99% jest prawidłowo



#74 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 02:55

Już nie ma co się rozpisywać czemu kupił drugą 970 lub czemu nie kupił innej karty, widocznie chciał lub była okazja. Ważne jest to, że jest to zły pomysł i tyle.
Właśnie sprawdziłem GTA5 w 4k, jeśli ustawisz wszystko na minimum, kompletnie wszystko to zużywa ona 3,5GB Vramu więc granie na takim czymś jest w ogóle nie grywalne na SLI 970.
http://imgur.com/a/Py763
@HAL900 nawet widać na Twoim filmiku 980Ti vs SLI970 jak w każdej grze po stronie SLI 970 są ściny a to dla tego, że brakuje vramu i się on zapycha, dla mnie to się nie nadaję do gry - to jest moje zdanie.
 

przeczytajcie co Wodniak napisał wyżej...

Widzę, że Arek Hans tutaj jest uber pro specjalistą bo ma 1080 sli i myśli że jest super fajny :D Chłopie ty nie rozumiesz podstawowej rzeczy ta opcja którą zaprezentowałem w temacie o wnętrzu kompa jest najlepsza dla mnie obecnie i to czy ty uważasz ze za mało Vramu itd to jesteś w błędzie ja gram w rozdzielczości 1440P dla której gtx 970 sli w zupełności wystarcza nie widzę żadnych problemów w Bf1 na ultra i wszystkie ustawienia jak AA itd na maxa zapotrzebowanie vramu to około 60-70% i wiecej nie bierze wiec te twoje teorie legły w gruzach w przedbiegach. "

 

60% vramu Ci zabiera gra BF1 w 1440p?
Też to sprawdziłem, według mnie BF1 na ultra zasysa 3,3GB vramu a więc 85% a to jest tylko ustawienia w MENU więc podczas gry ta wartość wzrośnie, czyli NIE KŁAM następnym razem. 
http://imgur.com/Dd7nAYT
Tyle mam do powiedzenia....
Każdy ma sprzęt jaki chce mieć lub na jaki go stać i nie przyszedłem tutaj nikogo obrażać ani się śmiać z PC, chcę tylko uświadomić, że SLI z takich 970 jest gorszym wyborem niż jedna lepsza karta.
Benchmarki czy też testy z rozgrywki jedno minutowej mają się nijak do normalnego grania, zapychana pamięć, stutter, ściny, lagi będą występować praktycznie wszędzie i będzie to obojętnie czy masz i5 2500 czy 4690k.
Wiem też ze swojego doświadczenia jak miałem SLI na 4790k i grałem cały czas i dla mnie było płynnie, zero scin, moje oko się przyzwyczaiło do tego ale jak znajomy przyszedł do mnie i mi mówi, że te gry klatkują to go wyśmiałem a dopiero po przesiadce na procka z 40 liniami zrozumiałem o co mu chodziło.
Oczywiście wszystko jest zależne od pieniędzy i nie każdego stać na takiego procka by sobie polepszyć FPS i płynność gry ale w przypadku Wodniaka to te SLI zawodzi a to dla tego bo 970 ma 3.5gb vramu i 0.5gb słabego ramu. Wiem, że ciężko mi przyznać rację ale taka jest prawda.
Czy kupi sobie 980Ti czy zostanie na SLI 970 to jest tylko jego sprawa, jeśli mu to odpowiada to OK, przecież to on gra a nie my.
Tyle ode mnie...
Pozdrawiam.


CommodoreC64 + magnetofon


#75 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 03:15


A ja teraz to przemyslałem i uwazm ze jednak suter w tr 2016 to jednak boost a nie vram bo przy vram wykazywałoby zupełnie inne fps .

Ale w sumie ciezko namierzyć problem bo latałem czesto po bostach a sam do konca tego nie ograrniam .Z pewnocią czesć rzeczy nvidia zostawiła dla siebie

po przepisani P5 na P0 również vram żadziej sie zapychała .Byc moze jak przyjdzie płyta zpapodam filmiki z tegonie do konca dobrego przemyslunku nvidii



#76 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 02:46

Oczywiście, że wiedziałem o problemach sli przed zakupem ale powiem szczerze, że nie dość, że mnie to wyszło lepiej cenowo to faktycznie jestem zadowolony i nie odczuwam tych problemów którymi wszyscy tak straszyli. Przewaznie gram w BF1 OW SC2 CS ewentualnie jakis COD a w takie gry na TR wiedźmin GTA to nie gram w ogóle.Arek gralem na pojedyńczej 970 i teraz na sli i wg mnie jest ok z płynnością :) A takie wciskanie mi bo robie błąd bo robie SLI to szczerze wkurzające to jest jakby, mi to nie odpowiadało to bym sprzedał obie i kupił tego 1070 ale dla mnie to pasuje


Użytkownik Wodniakkk edytował ten post 04 stycznia 2017 - 02:48


#77 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 07:36

na zakończenie tematu wydajności SLI x8x8 vs. x16x16 wrzucę porównanie.
5390k@4.5GHz SLI 980Ti, by osiągnąć działanie kart x8x8 została ona wpięta w niższy slot PCIE niż normalnie.
szkoda, że tylko 4 gry ale i tak widać różnicę....
Wiadomo są gry gdzie różnica jest na poziomie błędu pomiarowego ale są też gry gdzie różnica jest ogromna.
Ten test jest tylko w 1440p więc nie oczekujcie fajerwerków bo w 4k ta różnica jest dużo większa a na kartach z serii Pascal jest jeszcze większa.
Szkoda, że to tylko te gry ale niebawem będzie zrobiony większy test.

https://www.youtube....h?v=8KOTiee5RqA


CommodoreC64 + magnetofon


#78 Wodniakkk

Wodniakkk

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 07:47

Oczywiście widać różnice nabardziej w Project Car, w reszcie 5-10 fpsów tylko pytanie czy warto tyle zachodu dla tych kilku fpsów ?? Oczywiście każdy z nas musi sobie odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie dla jednego różnica 10 fpsów nie ma większego znaczenia dla drugiego każdy fps jest cenny.



#79 Arek Hans

Arek Hans

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 09:29

Dokładnie, w tym wszystkim liczy się kasa, bo nie sztuką jest wypierdzielić pełno kasy a poprawienie wydajności jest nie tak duże ile się na to kasy wydało.
Project Cars +40FPS, Wiedźmin +20FPS a tych gier jest więcej.
Co do ludzi, którzy mieli już swój komp i dokładają drugą kartę i mają małą wiedzę na ten temat to jeszcze jakoś to przeboleje ale jak widzę jak gość zamawia sobie nowy sprzęt na i7 6700k + SLI 1080 lub innych GPU to mnie krew zalewa.
Na przykład taki DawidN20 kolega Blacka, składał ostatnio na takim setupie PC i nie widział w tym nic dziwnego, przecież taki gość musi mieć ogromną wiedzę na ten temat a jednak...
Następny youtuber Rezi, dostał od X-KOM nowego PC i7 6800k(nie ma wsparcia 40 linii PCIE) + SLI 1080, to rozumiem on się na tym nie zna ale co ja mam powiedzieć na temat tych wielkich znawców, którzy to składali?
Ehhhh.... szkoda gadać.
Pozdrawiam...
 


CommodoreC64 + magnetofon


#80 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 09:38

Spoiler

 

Nie napalaj sie tak z tymi fpsami ;)


FG42 (04 stycznia 2017 - 09:47 ):
Wstawiłem filmik w spoiler.

Użytkownik FG42 edytował ten post 04 stycznia 2017 - 09:47


#81 mandalor

mandalor

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 944 postów

Napisano 05 stycznia 2017 - 02:04

Następny youtuber Rezi, dostał od X-KOM nowego PC i7 6800k(nie ma wsparcia 40 linii PCIE) + SLI 1080,
Ehhhh.... szkoda gadać.
Pozdrawiam...
 

W tym przypadku to pół biedy, bo dostanie gratis od Intela 6850 albo nawet 6900 i problem z liniami PCIE rozwiązany.


Użytkownik mandalor edytował ten post 05 stycznia 2017 - 02:04

CPU: I7 6700k(4.6GHz),

Mobo: Asrock z170 Extreme4,

RAM:  2x8GB Kingston HyperX 2800MHz CL14

SSD:  Crucial MX200,

HDD:  WDC Blue 1TB,

GPU:  GTX 1070 FE

PSU:  EVGA SuperNova 650W,

CASE: SPC M60W.


#82 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 05 stycznia 2017 - 02:06

Linieh sałtaki szkoda

Spoiler

Na tym mozna ugrac troche anie 5% .Wystarczy odpowiednia gra i odpowiednie miejsce gdzie siedzi na cpu



#83 FUGA

FUGA

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 05 stycznia 2017 - 07:04

Siemka.

 

Panie @Arek Hans Tak, zgadza się, jest różnica, ale nie aż taka jak wypisujesz.

 

To, że zobaczyłeś gdzieś 30 FPS więcej to jest tylko w danym momencie, w danej chwili i sądzę, że przyczyniła się do tego bardziej różnica procesorowa niż same linie.

jeżeli cały wynik z gry uśrednisz  (a nie zobaczysz z jednej chwili, gdzie widać 30 FPS różnicy) to prawdziwa różnica wychodzi dużo dużo mniejsza.

Przy FPS rzędu 80-90 FPS w 4k, średnio te 10 FPS przy monitorze 60Hz mało komu robi różnicę bo i tak jest cały czas +60 FPS zachowany.

 

Wiadomo, im więcej klatek tym lepiej bo odświeżanie monitora nie zawsze pokrywa się idealnie z generowanymi klatkami przez kartę graficzną i im jest więcej generowanych klatek tym większy komfort gry, nawet przy odświeżaniu tylko 60Hz.

A jest to wynik lepszego pokrycia generowanych klatek w stosunku do odświeżanego obrazu i gra będzie wydawać się płynniejsza,

ale będzie to prawie nieznacząca różnica przy przewadze średnio, tylko 10 czy 15 FPS w 60Hz.

Także u Ciebie bardziej działa efekt placebo ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

 

Chyba, że grasz w 4k na 144-160Hz, to po przesiadce z 60Hz można zobaczyć różnicę tych kilku klatek, lub w 4k 60Hz z ~80 FPS siadasz na, dajmy na to, na 4k 60Hz i ~150 FPS.

W takim przypadku tak jak pisałeś wcześniej, wtedy można odczuć dużą różnicę i niechęć powrotu na stare graty, ale 60Hz i różnica 10 FPS to prawie żadna różnica dla oka przy zachowaniu 60FPS+. Tutaj bardzo fajnie wytłumaczone jak się mają FPS do odświeżania w 60Hz.

 

I tak jak pisałem wcześniej, swoje też dokłada różnica w miejscach procesorowych i to ona robi największą robotę a nie linie.

 

Także o ile różnica w SLI między 6700k a 6850k będzie zauważalna i tu się wszyscy zgadzamy o tyle między 6800k a 6850k aż takiej różnicy już nie będzie.

4790k@4.7GHz 4C 16 linii vs 5930k@4.7GHz 6C 40 linii

5820k@4.0GHz 6C 28 linii vs 5930k@4.0GHz 6C 40 linii

 

@HAL900 A co Ty tutaj pokazujesz, z ramem nagle wyskakujesz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

Że nie warto pchać się w single czy, że 8GB jest mało? Czy też wszystkie dwa warianty? 

To, że single 1x8GB wypada gorzej to prawda, ale czasem ktoś tak zrobić musi bo ma mały budżet, tak czy siak robi to świadomie i później dokupuje drugą kość.

To, że 8GB to teraz standard to też wiadomo ale jeszcze w wielu przypadkach starcza i dużo osób składa zestawy za 2-3k i nie mogą sobie pozwolić na więcej i chcąc mieć pełną wydajność wybierają z góry 2x4GB.

 

Btw. Na Morelkach już Lipton robił testy Single vs Dual i dodatkowo 2400MHz vs 3000MHz.



#84 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4 928 postów

Napisano 05 stycznia 2017 - 07:23

Róznica miedzy 6700 a 6800 bedzie zauważalna ale tylko w nielicznych grach .Np wspomianym crysis 32 mapa .Bo tak to pomijalne wartosci sa a i sie zdarzy na odwrót ze6700 k jest szybszy





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL