Jump to content

  •         

Photo

Odblokowywanie wątków w procesorze I7-6700

I7-6700 blokada wątki procesor pytanie jak to zrobić

3 replies to this topic

#1 JustOnePaluch

JustOnePaluch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 06 November 2016 - 10:13 AM

Witam! ;D

 

Na wstęp chcę od razu powiedzieć że jestem jeszcze nie doświadczonym informatykiem i nie znam się na paru rzeczach to zwracam się z pytaniem o co chodzi z wątkami i rdzeniami? Z tego co się dowiedziałem w necie to wątki są jak rdzenie ale tylko widoczne dla systemu a w rzeczywistości tych rdzeni nie ma i są tylko te główne, które podaje producent. I teraz dlaczego w menadżerze zadań widać te 8 wątków ale tylko 4 pracują ? dla się jakoś aktywować te 4 w spoczynku ? 

 

Dzięki za wszelką odpowiedź ;P 



#2 Gustawpl

Gustawpl

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 231 posts

Posted 06 November 2016 - 11:02 AM

Dzięki za wszelką odpowiedź ;P 

Wątek to rdzeń logiczny

Rdzeń to rdzeń fizyczny

 

I teraz dlaczego w menadżerze zadań widać te 8 wątków ale tylko 4 pracują

 

Zgaduję, że masz wyłączoną funkcję Hyper-Threading w Biosie\Uefi
 

 

dla się jakoś aktywować te 4 w spoczynku

Yyy włączyć funkcję Hyper-Threading w Biosie\Uefi, o ile mój strzał powyżej jest trafiony.



#3 johnieemeister

johnieemeister

    Elita

  • Mod Lokalny
  • 6866 posts

Posted 06 November 2016 - 03:35 PM

Watek okresla ilosc zadan wykonywanych podczas jednego obrotu zegara. W procesorach jedno watkowych jest to jedno zadanie na obrot, natomiast w 2 watkowych sa to dwa zadania. Ale tutaj musisz dokladnie poznac zasade dzialania procesora, jezeli ogarniasz troche angielski to 

Jezeli system widzi 8 wykresow w zakladce CPU tzn hyperthreading jest wlaczony. Jezeli pracuja tylko 4 z nich to znaczy ze zadanie nie wymaga aktywacji dodatkowych watkow.


Wpadnij do mnie na Live!

ExDpnSv.png

 


#4 HAL900

HAL900

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 4928 posts

Posted 06 November 2016 - 04:30 PM