Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

mini poradnik - OC Karty graficznej [GF9600gt] (Moje podejście do tematu)


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Rideee

Rideee

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 82 postów

Napisano 13 styczeń 2013 - 10:35

Hej witajcie!

Otóż ostatnimi czasy kręciłem Gigabyte Geforce 9600 gt, i z miłą chęcią przekaże (a nóż komuś się przyda), moją minimalistyczną wiedzę na ten temat.

Zacznę może od programów jakich użyłem:
1. EVGA Precision X
2. GPU-Z
3. Heaven DX11 Benchmark 3.0

EVGA
Dołączona grafika

Na zielono zaznaczyłem dwa główne suwaki którymi będziemy podkręcać kartę.
Na czerwono oczywiście wskaźnik temperatury
I na niebiesko jest przycisk ustawień EVGA

Przejdźmy może do ustawień:
Dołączona grafika

Tutaj proponuję zaznaczyć sobie Temperature GPU i kliknąć na Pokaż w OSD, oraz Zużycie pamięci i również zaptaszyć Pokaż w OSD

Teraz podczas uruchomionej aplikacji 3d, będziemy mieć wyświetlone te dwa parametry. Niestety nie mogę zaznaczyć w tym programie aby pokazywał mi fps, nie wiem dlaczego, ale bez obaw użyłem frapsa, i też wyszło :).

GPU-Z
Dołączona grafika

tutaj na różowo (chyba :)), zaznaczyłem ustawienia domyślne dla mojej karty graficznej, ot tak można je sobie sprawdzić w tym programie
na niebiesko mamy uwidoczniony efekt po oc

Teraz należało by sprawdzić jakie wyniki ma nasza karta bez oc.
Uruchom program Heaven, ustaw sobie, że tak się wyrażę, detale, po czym kliknij start. Jak już się uruchomi, klikamy na górze "benchmark" i czekamy. Zapisujemy sobie np. wyniki FPS, temperaturę (przy dalszym OC pamiętajcie ją kontrolować!).

Następnie odpalamy ulubioną grę, ja użyłem Skyrim, po czym odpalałem opcję nowa gra, i czekałem aż powozem dojedziemy do miasta. Odczytywałem wtedy ile mam przy tym FPS, oraz ile pamięci zżera mi na daną chwilę. Test zrobiłem 3x.

Dobra, skoro mamy już to wyjaśnione, przechodzimy do EVGA.
Do kręcenia używamy 2 suwaków, jak już wspomniałem, polecam zacząć od zwiększenia ilości pierwszego z nich, czyli GPU Clock.

- Na początku możemy podnieść wartość o np. 100 MHz;
- Odpalamy benchmark, sprawdzamy obserwujemy czy obraz wyświetla nam się prawidłowo, czyli nie ma żadnych kresek, kropek, i innych syfów zwanych bodajże artefaktami. Spisujemy końcowy wynik FPS, i upewniamy się że temperatura jest ok.
- znowu podnosimy wartość gpu clock, tym razem zalecam o 15 Mhz do góry.
- i ponownie benchmark
- powtarzamy te 2 kroki aż na ekranie wyświetlą się wyżej wspomniane artefakty.
- jak już się pokażą, zmniejszamy np. o 15 Mhz gpu clock.
- i benchmark :).

Ok jak już jest ok, to zabieramy się za drugi suwak.
- Podnosimy wartość o 100 Mhz,
- benchmark,
- znowu 100Mhz,
- i ponownie benchmark,
- powtarzamy w kółko aż np. nam się benchmark nie sypnie, bądź nie spadną nam wyniki benchmarku. U mnie on się zawiesił :).
- zmniejszamy o np. 50 Mhz, i benchmark.

Jak już wszystko wydaje Ci się że jest ok, odpalamy gierkę, sprawdzamy znowu to samo miejsce co na początku z 3x, i mamy efekty naszej pracy.

Mnie się udało zaledwie podkręcić GPU clock do 800 MHz, a memory do 1100 MHz.

Lecz z drugiej strony, efekt ten dał mi wynik:
skyrim 

--------------------
GPU Clock: 650 MHz
MEM: 900 MHz
--------------------
MENU:
FPS: 160-190
MEM: 256 MB

GRA:
FPS: 40-55
MEM: 480 MB



--------------------
GPU Clock: 800 MHz
MEM: 1100 MHz
--------------------
MENU:
FPS: 160-250
MEM: 69 MB

GRA:
FPS: 50-70
MEM: 280 MB

Czyli skok o 10 klatek jest na wagę złota, przy mojej konfiguracji.


Na koniec dodam, iż musicie pamiętać, że jakimś wielkim znawcą nie jestem. Mam nadzieję że mimo wszystko, uda mi się kogoś wprowadzić w podstawy oc karty graficznej, w mniejszym lub większym stopniu. EVGA, ma jeszcze jeden suwak, "Power Target", który u mnie jest non moveable. Jest aktywna w kartach z boostem, czyli np. kepler. (dzięki @leven)

Jeszcze notka do użytkowników, którzy są w temacie, aby pomogli wyeliminować ewentualne błędy. Pozdrawiam.
CPU: Intel Core 2 Duo E4600
MOBO: Asus P5N-MX
MEMO: DDR 2 (no-name ;)) 4GB Single, 400mhz (ogień!)
GPU: Gigabyte Geforce 9600GT


#2 leven

leven

    moder bios Nvidia

  • Użytkownik
  • 3480 postów

Napisano 13 styczeń 2013 - 10:53

No i fajnie napisane.

Co do power target, to jest aktywna w kartach z boostem, czyli np. kepler.
Armored Warfare - kliknij na link, a wejdziesz na nowe forum o czołgach :)

http://www.forum.armoredwarfare.pl/



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL