Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

overclocking i5-4690k

prime95

27 odpowiedzi w tym temacie

#1 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 09:02

witam wszystkich prosze o porade wlasnie podkrecilem procka na 4,5GHZ zbootowal do widowsa bez problemu caly czas dziala pod windowsem,ale gdy zaczynam testowac w prime95 po chwili blue screen wiec co mam robic bawic sie napieciami dodam ze to moj pierwszy overclocking wiec jestem troche zielony,dzieki pozdrawiam



#2 FG42

FG42

    VX-120

  • Moderator
  • 1798 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 09:06

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony


HardwareProcesoryHardwareWszystko o OC


CPU:  i7 3770K 4,5GHz                                                   SSD 1:  ADATA SU900  256GB              Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD

COOLER:  Noctua NH-U12P SE2                                  SSD 2:  Crucial MX100 256GB             Logitech  K120

MOBO:  Gigabyte Z77X-UD5H Rev.1.1                         HDD 1:  WD Caviar Blue 500GB           Logitech  Performance MX

RAM:  Kingston HyperX XMP 1600MHz 16GB CL9     HDD 2:  WD Caviar Blue 1TB               Eizo  EV2750-BK

GPU:  Gigabyte GTX-1080 WINDFORCE OC

PSU: Corsair CMP SU-850TXV2

CASE: big tower NZXT Phantom


#3 marek7536

marek7536

    Dużo pisze

  • Użytkownik
  • 357 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 09:43

Jaki masz napięcie przy 4,5Ghz,jakie są temperatury rdzeni i jakie masz chłodzenie zamontowane?  


CPU: i5 4690k 4,5GHZ Bq Dark Rock 2
GPU: Gigabyte Gtx 960 4GB
RAM: Kingston HyperX 16GB 2400 Cl11
MOBO: Msi Z97 G 43
SSD: Samsung 860 Evo 500GB
HDD: Samsung F3 hd103sj 1TB
PSU: Evga G2 550W
CASE:Gelid DarkForce
Mobile: SGS 7 32Gb
Laptop:Lenovo 100-15ibd

#4 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 03:22

witam,

vccin 1.8v

cpu core voltage 1.2v

cpu ring voltage 1.05v

po rozpoczeciu testu prime95 obciazenie procka 100% 71-76 stopni

chlodzenie Be Quiet pure rock



#5 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 03:40

Te napięcia sam ustawiałeś czy takie są na auto?  BSOD jest bo mało papu, v core daj na 1.25 jak będzie ok  to spróbuj zmniejszać jak i to będzie mało dawaj więcej. 1.3v to już górna granica i jak jesteś zielony nie przekraczaj tego. Pilnuj temperatur.  


Użytkownik AngryGamer edytował ten post 01 sierpień 2016 - 03:45

i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#6 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 03:50

Dzięki kolezko,wlasnie też tak myślałem więc wróciłem z pracy no i jadę z koksem zmiana vcore na1.21v i prime leci od 10 min bez blue screena,wszystko ustawiłem sam a raczej jak black pokazał na filmie odnośnie podkręcania i5-4690k masz chwilkę co zapytań o kilka rzeczy?

#7 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 03:55

@fantomas1 Nie rozumiem tej końcówki posta za bardzo, jak masz jakieś pytania to pisz.   


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#8 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:04

Cały czas ok temperatury 63-76
Max co pokazuje open hardware monitor to 78 core 1
77 core 2
75 core 3
71 core 4
Spoko, ile ma trwać ten test w prime?
Które testy trzeba wykonać ?ją zaznaczylem ten pierwszy ile to będzie trwało? Bo już 22 min leci czy warto testować inymi programami? Mam msi extreme tuning mode w tym go tez podstresowac?

#9 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:09

Tylko testuj porządnie godzinami i nie tylko prime'em (prime nie działa dobrze z haswell'em i dowala napięcia). Potestuj OCCT, Intel Burn Test i oczywiście gry. 


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#10 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:28

Moze to głupie pytanie ale w trakcie testu mogę używać neta? Ma to jakiś wpływ na testy czy po prostu niech chodzi kilka godzin bez dotykania
Dobra no to na koniec
4.5Ghz
Vccin 1.8v
Core voltage 1.21
Cpu ring voltage 1.050v
Jeśli po ostrych testach także wgrach będzie dobrze hulać to tak zostawić?
No i po 58min się wypierdo...ił blue screen!!!! więc wygląd, że muszę podnieść core voltage do 1.22v?

#11 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:30

Nie wiem czy będziesz w stanie używać netu na procku używanym w 100%, Jak przejdzie kilka godzin w OCCT, będzie ok podczas grania i podczas normalnego używania komputera to będziesz mógł to tak zostawić i będzie git. Napięcia i taktowanie na sztywno ustawiłeś? 


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#12 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:41

tak jest na fixed mode, ale jak napisalem zesral sie po godzinie nie wytrzymał blue screen mi wywalil ,wiec dodalem 0,1v na 1,22 core voltage tak sprobowac czy od razu na 1,25v dac????



#13 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:46

Dodawaj stopniowo albo daj na 1.25 i jak będzie dobrze to spróbuj zmniejszać. 


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#14 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 04:55

a co z vccin zostawic na 1.8v czy to tez trzeba zwiekszyc?



#15 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 05:03

Zostaw na razie na 1.8, później jak dalej będzie nie stabilnie możesz zwiększyć 


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#16 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 05:12

ok dzieki pozdrawiam



#17 paw565

paw565

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 05:30

Ja vccin polecam dać na 1.808V lub w tych okolicach. U mnie tak jest optymalnie, ale u cb nie musi.

#18 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 07:04

w biosie cpu core dalem na 1.25v i zaczolem testowac w occt i niestety zrestartowa sie, co mam robic podbijać wyzej czy schodzic nizej?bo nie rozumiem jezeli 1,25 nie dziala to czy mniejsze napiecie bedzie lepiej czy tylko sie dodaje
teraz dalem 1,271 pd biosem w cpu-z to jest 1,264V

sorki cpu-z pokazuje 1.272V wlaczylem test occt zobaczymy???
15 min pod occt i temperatury 83 stopni i zmniejszyć core voltage żeby mniejsze temperatury osiągnąć czy jak przejdzie test zostawić tak? Czy jak jest niestabilny to tylko podbijać core voltage czy też ma znaczenie ten vccin i też go podbijać wyżej?dajcie jakieś wskazówki bo tydzień będę się z tym bujal😁
Godzina pod occt na core voltage 1.272v stabilnie ale temperatury wysokie max 86 stopni jak to obniżyć? core voltage w dół a vccin w górę powyżej 1.8v czy tylko core voltage w dół? I ile?

Użytkownik fantomas1 edytował ten post 01 sierpień 2016 - 06:05


#19 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 03 sierpień 2016 - 06:42

Witam wszystkich, 4,5Ghz osiągniete wszystko stabilne ,temperatury max pod obciazeniem 75 stopni

Wczoraj po kilku godzinach testowania i bawienia sie z napieciami wreszcie wszystko gra jak powinno,wiec dla wszystkich zainteresowanych OC a przede wszystkim dla tych "zielonych " w temacie jak ja

Oto co u mnie okazalo sie strzalem w dziesiątke:

VCCIN-1,808V i tu podziekowania dla @paw565 ktory polecił ustawic ta wartosc ,tez u mnie optymalnie ,dzieki

CPU CORE VOLTAGE-1,225V dzieki @AngryGamer za wskazowki i tez to powtarzam zwiekszajcie powoli o 0,005V niestety tak jest z napieciami ruletka albo strzelisz i bedzie dzialac albo nie ale z glowa nie na szybko

CPU RING VOLTAGE-1,05V

OC wykonane na sztywno latwiesze do ogarniecia niz offset dla poczatkujacych ja i tak zostawiam na stale 4,5GHz nie dbam o kilka watow wiecej lub mniej,:

 

Procek: I5-4690K

Płyta Glowna: MSI Z-97 GAMING 5 

Chodzenie: Be Quiet pure rock

PASTA : Arctic-MX2

PAMIEC: HYPERX SAVAGE 16GB 2400MHz CL11 - ustawione napiecie w biosie 1,65V

Testy wykonane na programach: OCCT , o programie jak go uzywac i ustawic przydatne dla nowiciuszy http://techcomputero...a-programu-occt/

Prime95,  o programie jak go uzywac i ustawic, przydatne dla nowiciuszy http://techcomputero...pomoca-prime95/

a takze MSI Extreme Tuning Utility program ktory wykrywa czy jest system stabilny zaden to syntetyk takie tam narzedzie do OC pod windowsem ale po zalaczeniu  pojawia sie wiadomosc ze system jest nie stabilny jeszcze przed testami w primie lub occt mi ulatwil bo kiedy  po oc  w biosie bootuje do windowsa i cieszysz sie ze polowa sukcesu potem czekaja cie godziny testowania, a tu od razu wiadomo otwierasz nie ma powiadomienia ze nie stabilny gitara pojawia sie okno z wiadomoscia wiesz ze niestabilny bez czekania na test ktory wytrzymuje 25-30 min i sie cieszysz ze jest ok a pozniej i tak Blue Screen

takze trzeba poswiecic kilka dobrych godzin,same przestawienie cyferek w biosie to dopiero poczatek ,pozniej zaczyna sie zabawa


Użytkownik fantomas1 edytował ten post 03 sierpień 2016 - 06:43


#20 paw565

paw565

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisano 03 sierpień 2016 - 08:20

Nie ma sprawy. Może spróbuj dać ringa na auto\default. To chyba nic nie zmienia w OC. A co do programu MSI extreme, to program Intel extreme tunning utility też ma ta funkcje, że pokazuje stabilność bez jakiegoś resetu czy coś, aczkolwiek taki test to zawsze tylko sprzęt. I możesz jeszcze takty w pamiatkach spróbować podnieść. A grafe też chcesz ocnąć?

#21 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 03 sierpień 2016 - 09:26

raczej nie posiadam MSI R9 390 Gaming wiec nie powalcze z bardzo, na stocku 1040MHz w gaming appce  do 1060MHZ na razie daje rade,moze kiedys jak zmienie na GTX nowego pascala to sie pobawie :zdziwko::E



#22 AngryGamer

AngryGamer

    Gracz Konsolowy

  • Użytkownik
  • 841 postów

Napisano 04 sierpień 2016 - 06:52

Dobrze ze wszystko działa, mam nadzieje ze testowałeś podczas grania bo czasami przejdzie Ci OCCT a w grze się wysypie. Moj i5 na takim napięciu przy 4.2 się nawet do windy nie zbootuje wiec niezłą sztukę masz.  

P.S nie katuj już tego procka Prime'm bo jak pisałem wyżej Prime nie gra za dobrze z Haswell'em


i5 4670K | Corsair H115i | MSI Z87 GD65 Gaming | Corsair Vengeance LP 16GB 1600Mhz 4x4GB | EVGA GTX 980 SC | Crucial MX100 256GB | Kingston V+200 60GB | Crucial MX200 500GB | Corsair AX760 | NZXT Noctis 450

 


#23 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2016 - 08:42

@AngryGamer Spoko , juz po testach w prime i occt dzis 7 godzin w Aida64 go puscilem i wszystko spoko,teraz w grach sprawdzam i juz widac wzrost FPSow w project cars przy duzej ilosci samochodow i deszczowej pogodzie bardzo obciaza , wzrost jakies 10 klatek a co jedno zauwazylem ze nie zawsze raz na kilka uruchomien FPSy skacza dosc znacznie np z ok 70 do 38 i znow wyzej wydoczne przyciecie na chwile wydaje mi sie ze na stocku tego nie bylo,spotkales sie z czyms takim?


Użytkownik fantomas1 edytował ten post 04 sierpień 2016 - 08:44


#24 paw565

paw565

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisano 05 sierpień 2016 - 04:01

Włącz w Windowsie plan wydajności wysoka wydajność.

#25 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 05 sierpień 2016 - 04:47

jest wlonczone,teraz odpalilem gre i jest ok,wtedy mialem wlaczony program "Fraps" moze to przez to?



#26 paw565

paw565

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisano 07 sierpień 2016 - 06:17

Skąd wiesz, jest ok skoro nie widzisz fps

#27 fantomas1

fantomas1

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 02:41

Bo mam włączone licznik fps w msi gaming app i afterburner

#28 paw565

paw565

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 08:34

Ok.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL