Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

SteelSeries Rival 100 Black - Problem ?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 ArkusZet

ArkusZet

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 201 postów

Napisano 27 kwietnia 2016 - 02:52

Witam, kupiłem dzisiaj nową myszkę jaką jest SteelSeries Rival 100 Black. Zdecydowałem się na nią bo wiele ludzi ją poleca i zbiera dobre opinie. Myszka ogólnie prezentuje się dobrze ale zaniepokoiło mnie trochę działanie scrolla i lewego przycisku myszki. Mianowicie, gdy kręcę kółkiem do siebie dźwięk jest w miarę cichy ale gdy kręcę od siebie dźwięk jest jak z myszki za 15zł, głośniejszy i jak by ocierał o jakiś plastik. To normalne w tym modelu ? Kolejna sprawa to lewy przycisk myszki. Prawy jest dość cichy, taki jak by wytłumiony i wciska się "miękko", lewy natomiast jest głośniejszy, słychać typowe klikanie i nie czuć takiej "miękkości". Czy taka różnica też jest normalna w Rivalu 100 ? 
Prosił bym o wypowiedzi ludzi którzy posiadają ową myszkę i mają z nią styczność, bo dla normalnego użytkownika może się to wydawać dziwne że scroll chodzi inaczej w zależności od kierunku ruchu i że lewy i prawy przycisk myszy różni się tak jakby w działaniu. Może tak ma być, dlatego chciałbym sprawdzić czy inni posiadacze tej myszki mają tak samo. Pozdrawiam


||AsRock Z77 Extreme 4
||Intel Core i5 3570K - SilentiumPC Fortis HE1225
||Sapphire HD7950 Vapor-X OC 3GB DDR5 384Bit
||Corsair 2x4GB 1600MHz CL9 LP
||HDD WD Caviar Blue 1TB
||SilentiumPC Deus G1 500W +80 Bronze
||SilentiumPC Gladius M40
||Windows 10 64bit


#2 m4rvell0us

m4rvell0us

    Dużo pisze

  • Użytkownik
  • 317 postów

Napisano 27 kwietnia 2016 - 11:32

Witaj,

 

miałem już chyba wszystkie dobrze znane myszki gamingowe, także mogę się wypowiedzieć. Lewy przycisk myszy głośniejszy od prawego - normalka. Natomiast chciałbym dopytać czy czujesz (nie słyszysz) wyraźny klik pod palcem? Czy dystans kliku jest inny niż w przypadku LMB?

 

Co do scrolla, to chyba również miałem coś takiego - jest to spotykane w wielu myszkach. Podobnie mam w Asus ROG Gladius czy Zowie EC2-a.

 

Moja rada --> jeżeli na ślizgaczach nie widzisz jakichś większych śladów użytkowana (rysek), to zwróć myszkę do sklepu nie podając żadnego powodu. Jak napiszesz, że coś Ci nie pasuje lub może być uszkodzone, to Ci jej nie przyjmą. Jak dostaniesz zwrot kasy to kup tę samą myszkę w innym sklepie. Jeżeli będzie to samo - to znowu zwrócisz, a jeżeli nie --> to będziesz szczęśliwy :D.

 

Niestety tak to jest ze sprzętem przeznaczonym na sprzedaż w krajach 3 świata - kontrola jakości zerowa ;). Ja wymieniałem swojego Logitech G502 3 razy w przeciągu 2 miesięcy, nagrywałem im filmiki itd, aż w końcu przyszła nowa rewizja z Holandii, która nie miała żadnych mikro wad.

 

Pozdrawiam i jestem do dyspozycji.


Użytkownik m4rvell0us edytował ten post 27 kwietnia 2016 - 11:33

CPU: Intel i7-4790K 4,0GHz || COOLER CPU: be quiet! Dark Rock Pro 3 || GPU: MSI GTX 970 Gaming 4G || MOBO: MSI Z97 Gaming 5 || RAM: HyperX Fury 4x4GB 1600MHz || SSD: Samsung 840 Evo 250GB, Crucial MX100 512GB || HDD: WD Caviar Green 1TB || PSU: Corsair RM650x 650W || CASE: Phanteks Enthoo Pro || FANS: 5x be quiet! Silent Wings 2 140 || MOUSE: Logitech G502 || mPAD: Razer Goliathus Control || KEY: Corsair K65 Mx Red (bez RGB)


#3 XarduneK

XarduneK

    Dupek

  • Moderator
  • 3 405 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 06:52

...Moja rada --> jeżeli na ślizgaczach nie widzisz jakichś większych śladów użytkowana (rysek), to zwróć myszkę do sklepu nie podając żadnego powodu. Jak napiszesz, że coś Ci nie pasuje lub może być uszkodzone, to Ci jej nie przyjmą. Jak dostaniesz zwrot kasy to kup tę samą myszkę w innym sklepie. Jeżeli będzie to samo - to znowu zwrócisz...


Przez takie zabiegi ceny rosną, bo sklep już nie może takiego towaru sprzedać jako nowy (a przynajmniej nie powinien) a więc podnosi lekko cenę by odbić straty.

#4 ArkusZet

ArkusZet

    Forumowicz

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 201 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 12:48

Byłem w sklepie w którym kupiłem myszkę i otwarli przy mnie dwie myszki Rival 100 do porównania i w jednej, lewy chodził troszkę ciszej ale z kolei rolka w obydwie strony była głośna i miała minimalne luzy na boki, a druga działała tak jak moją więc stwierdziłem że to normalne więc zostawiłem już tą swoją, najwyraźniej ten model już tak ma ;p
Temat do zamknięcia.


||AsRock Z77 Extreme 4
||Intel Core i5 3570K - SilentiumPC Fortis HE1225
||Sapphire HD7950 Vapor-X OC 3GB DDR5 384Bit
||Corsair 2x4GB 1600MHz CL9 LP
||HDD WD Caviar Blue 1TB
||SilentiumPC Deus G1 500W +80 Bronze
||SilentiumPC Gladius M40
||Windows 10 64bit


#5 LexusHPC

LexusHPC

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 12:48

Przez takie zabiegi ceny rosną, bo sklep już nie może takiego towaru sprzedać jako nowy (a przynajmniej nie powinien) a więc podnosi lekko cenę by odbić straty.

Choć ubolewam nad tym bardzo to sklep niestety nie może pozwolić sobie na podnoszenie cen - nie byłby wtedy konkurencyjny.

 

Co do problemu autora temat - zdarza się, że lewy i prawy przycisk myszy pracują nieco inaczej, aczkolwiek na chwilę obecną w przypadku Rivala 100 nikt nam tego nie zgłosił. Najlepiej oczywiście podobnie jak to zrobił autor poszukać innych użytkowników i dopytać o to, czy występują u nich takie same objawy. Jeśli okaże się to wadą egzemplarza w większości dobrych sklepów wystarczy telefon do obsługi i można dogadać wymianę ;)


Pozdrawiam

Kamil Hard-Pc.pl


#6 m4rvell0us

m4rvell0us

    Dużo pisze

  • Użytkownik
  • 317 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 12:53

Ja np. zwracałem towar w jednym sklepie dla graczy już ponad 10 razy, robię kolejne zakupy i nawet dostaję rabaty + gratisy. Z taką marżą sklepy internetowy mogą sobie pozwolić na zwroty (najwyżej wyjdą na 0) - jednakże zwroty ode mnie nie noszą żadnych śladów użytkowania, nawet sobie z plombami radzę :) Gdy później tę mysz dostanie drugi śmiertelnik, to nawet się nie zorientuje.

 

Ja natomiast widzę, gdy dostaję niby to nowy egzemplarz, a tu np. brakuje folii na ślizgacze, odciski palców na myszkach czy plomba jest naruszona w jednym miejscu --> widać jak ktoś doklejał dodatkowo :D. To już sklepy niech się o to martwią, że przyjmują zwroty w takim stanie (a ma być nienaruszony przecież).


CPU: Intel i7-4790K 4,0GHz || COOLER CPU: be quiet! Dark Rock Pro 3 || GPU: MSI GTX 970 Gaming 4G || MOBO: MSI Z97 Gaming 5 || RAM: HyperX Fury 4x4GB 1600MHz || SSD: Samsung 840 Evo 250GB, Crucial MX100 512GB || HDD: WD Caviar Green 1TB || PSU: Corsair RM650x 650W || CASE: Phanteks Enthoo Pro || FANS: 5x be quiet! Silent Wings 2 140 || MOUSE: Logitech G502 || mPAD: Razer Goliathus Control || KEY: Corsair K65 Mx Red (bez RGB)


#7 LexusHPC

LexusHPC

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 05 maja 2016 - 11:21

@m4rvell0us Z tym "nienaruszone" to jest zupełnie inaczej. Możesz oddać (niestety) towar ze śladami użytkowania, zniszczonya sprzedawca musi to przyjąć. Inną kwestią jest to, że sprzedawca później może dochodzić swoich praw. Ogólnie ustawa mówi o tym, że zwracamy towar musi zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Problem w tym, że ustawa nie interpretuje "zwykłego zarządu" zatem przy ewentualnym konflikcie na linii konsument-sklep wszystko zależy od sędziego orzekającego :)
 


Pozdrawiam

Kamil Hard-Pc.pl


#8 m4rvell0us

m4rvell0us

    Dużo pisze

  • Użytkownik
  • 317 postów

Napisano 05 maja 2016 - 11:56

@LexusHPC wiem o co Ci chodzi, jak najbardziej. Ja jednak szanuję sklepy, w których dokonuję zakupu i odsyłam towar w stanie niezmienionym. Jak są np. plomby, to je na gorąco odklejam i później na gorąco przyklejam (nie odcinam czy coś). Wypakowuję mysz, sprawdzam jak leży w dłoni - jak mi nie pasuje, to przez 2-3h jeszcze potestuję na miękkiej podkładce z folią na ślizgaczach. Przed spakowaniem wycieram wszystko szmatką, żeby nie było śladów palców itd. Sklep przyjmuje towar z otwartymi rękami, bo zarówno sklep i ja wie, że nikt się nie połapie iż produkt był rozpakowywany.

 

Co do tego, że nie ma interpretacji "zwykłego zarządu" to się również zgodzę. Przykład: pół roku temu kupiłem w sklepie x-kom.pl myszkę Logitech MX Master --> myślałem że do pracy się nada, ale to nie o tym. Mysz dotarła z podartą instrukcją i naderwanym pudełkiem, porysowanymi ślizgaczami, kawałkami skóry w otworach przy LPM i PPM oraz śladami "łapsk" na obudowie. I co sobie klient myśli? 5 minut po odbiorze myszki zadzwoniłem do nich, zgłosiłem to wszystko aby później nie wyszło, że ja tak zaniedbałem towar - dostałem od nich zniżkę 100 zł (idiotyzm jak dla mnie). Co sklep może zrobić w takim wypadku? To samo co morele.net - oni nie pozwalają sobie na zwrot produktów w takim stanie, ktoś to chyba sprawdza (no ale to inny kaliber sklepu i nie boją się żadnych konfliktów). Kiedyś nie przyjęli ode mnie dwóch produktów i się z tym zgodziłem, to było dawno dawno temu kiedy nie dbałem o sprzęt, który zwracałem.


CPU: Intel i7-4790K 4,0GHz || COOLER CPU: be quiet! Dark Rock Pro 3 || GPU: MSI GTX 970 Gaming 4G || MOBO: MSI Z97 Gaming 5 || RAM: HyperX Fury 4x4GB 1600MHz || SSD: Samsung 840 Evo 250GB, Crucial MX100 512GB || HDD: WD Caviar Green 1TB || PSU: Corsair RM650x 650W || CASE: Phanteks Enthoo Pro || FANS: 5x be quiet! Silent Wings 2 140 || MOUSE: Logitech G502 || mPAD: Razer Goliathus Control || KEY: Corsair K65 Mx Red (bez RGB)




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL