Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

laptop traci zasieg z routherem


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szycha

Szycha

    Świeżo zarejestrowany

  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 stycznia 2013 - 09:36

Witam, ostatnio kupiłem routher tp-link TD-W8951ND i mam z nim problem. W pokoju, gdzie stoi ten routher mam też komputer i laptop. W komputerze mam kartę sieciową i żeby już nie ciągnąć kolejnego kabla łącze się przez wifi i wszystko ładnie działa. Problem mam z laptopem, który stoi od routhera może 3 metry, i bardzo często po prostu gubi zasięg. Czasami jest tylko 1 kreska, a już niekiedy to się całkowicie na parę sec rozłączy.. I pytanie, czy to jest wina laptopa, czy zła konfiguracja routhera?? Powiem, że internet mam w t-mobile a przy konfigurowaniu nie było tego..
tu jest lista dostępnych dostawców:
Spoiler

Wybrałem Tele2 lub TPSA, to co mi zadziałało jako pierwsze :D próbowałem wybrać "inne" ale nie łączyło mi wtedy z internetem.
Na innym forum powiedzieli mi że mam zmienić kanał wifi, lecz to mi nic nie daje..

#2 Nevolias

Nevolias

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 85 postów

Napisano 05 stycznia 2013 - 09:59

w tym przypadku ustawienia ADSL nie mają nic do rzeczy
jedyną możliwością mogą być zakłócenia sygnału powodowane przez inne sieci ewentualnie przez jakieś urządzenia elektryczne ale w to wątpię
popróbuj jednak jeszcze z tymi kanałami użyj na komputerze stacjonarnym programu http://download.komp...wirelessnetview
jest to skaner sieci Wi-Fi pokazuje on wszystkie sieci w twoim zasięgu, jak już znajdziesz jakieś sieci inne od twojej to kanał ustaw co najmniej 3-4 niższy lub wyższy np jeżeli wykryje ci sieci na kanale 5 i 16 to nie ustawisz kanału 16 bo już jest zajęty ustaw najniższy czyli 1
aha spróbuj jeszcze wyłączyć komputer stacjonarny i wtedy sprawdź jak zadział na lapku
jeżeli to nie pomorze to niestety wina najprawdopodobniej jest w lapku czyli albo uszkodzona karat sieciowa wi-fi albo w najlepszym wypadku wypięta/poluzowana złączka od anteny podpiętej do karty
Mój "złom"
CPU: Athlon x64 1,8GHz 3000+
GPU: Radeon HD5450 512 DDR3
HDD: WD 160GB SATA;
MB: Gigabyte GA-K8N-SLI;
RAM: 1.5 GB 2 kości DDR1 1GB i 512MB 333 MHz
PS: iBox 350W działa nieprzerwanie od 8 lat

#3 Szycha

Szycha

    Świeżo zarejestrowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 stycznia 2013 - 10:25

wątpię że mam jakieś zakłócenia, bo sąsiada mam najbliższego ok 50m od domu.. mieszkam na wsi, i mam dom tak trochę dalej wysunięty.. nie mam pewności też czy to nie jest wina routhera, bo stoi on na tym samym biurku gdzie mam komputer.. czyli może 0,5 meta ma odstępu.. komputer mam ciągle wyłączony, bo to jest "całkowity złom".. mam go, bo jestem "młodym informatykiem" :D i przydaje mi się on do nauki :P A czy wysokość ustawienia routhera do laptopa ma jakieś znaczenie?? bo za uwarzyłem, że jak mam laptopa na kolanach, i stracę zasięg, gdy podniosę go do góry mam prawię od razu cały zasięg.. gdy odstawię go znów na kolana, mam przez jakiś czas ten zasięg (czasami od razu spada a czasami trzyma się tak z 30min)..

#4 Nevolias

Nevolias

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 85 postów

Napisano 05 stycznia 2013 - 11:05

no to już jasne masz problem z laptopem sprawdzenia wymaga karta sieciowa wi-fi, powinieneś sprawdzić tak jak już powiedziałem podłączenia anteny do karty w laptopie masz tu linka do filmu BlackWhita jak rozbiera laptopa i nawet poprawiał złącze anteny
jeżeli to nie pomoże to są 2 opcje
1 kupujesz 2 kartę sieciową identyczną jaka masz i zamieniasz starą na tą nową jej nazwa powinna być albo na niej albo na tylnej klapce laptopa
2 kupujesz kartę na USB jeżeli nie czesz się bawić to jest dobry wybór ja polecę ci coś z serii TP-Link http://www.tp-link.c...model=TL-WN721N kosztuje koło 40-45 zł
Mój "złom"
CPU: Athlon x64 1,8GHz 3000+
GPU: Radeon HD5450 512 DDR3
HDD: WD 160GB SATA;
MB: Gigabyte GA-K8N-SLI;
RAM: 1.5 GB 2 kości DDR1 1GB i 512MB 333 MHz
PS: iBox 350W działa nieprzerwanie od 8 lat

#5 karski1

karski1

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • 156 postów

Napisano 12 stycznia 2013 - 11:57

Wygląda na uszkodzoną kartę w laptopie. Chyba, że problem z routerem? Sprawdź najlepiej na innym sprzęcie.
____________________________________
Zapraszam - jastrzębia góra noclegi



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL