
Playstation 5 i XboX Two coraz bardziej możliwe!!!
#1
Napisano 26 październik 2015 - 04:49
Masayasu Ito z Sony w wywiadzie dla 4Gamera powiedział, że architektura x86 w PlayStation 4 to otwarta droga do zmiany sprzętu w przyszłości. "Architektura x86 w PS4 sprawia, że konsola jest kompatybilna do przodu i sprawia, że możliwe jest wprowadzenie ulepszeń w kwestii wydajności, jeśli tylko będą kiedykolwiek potrzebne". Zapytany o możliwość wprowadzenia ulepszonej konsoli "PS 4,5", Masayasu odpowiedział, że "stworzenie wysokowydajnej wersji PS4 to idea, która może zostać rozważona".
Kwestia ulepszenia PlayStation 4 wydaje się być coraz bardziej pilna, gdyż platforma PC rozwija się w stałym, stosunkowo szybkim tempie i dziś już nawet "pecet" średniej klasy jest w stanie w wielu grach zapewniać 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 1080p. PC powoli wkracza już nawet w erę rozdzielczości 4K, która dla konsol "następnej generacji" jest nieosiągalna. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że osiągnięcie tego w najlepszy sposób musiałoby oznaczać zastosowanie dedykowanego GPU. Tu jednak pojawia się pewien problem, gdyż obecnie konsole korzystają ze współdzielonej pamięci systemowej. W PS4 mamy 8 GB pamięci RAM typu GDDR5, z której korzysta zarówno jednostka CPU, jak i zintegrowany GPU. Zastosowanie dedykowanego GPU wiązałoby się z poważniejszymi zmianami na płycie głównej.
Wrzucenie do konsoli mocniejszego sprzętu prawdopodobnie podniosłoby jej cenę, ale przy odpowiedniej strategii marketingowej te potencjalnie mogłyby sprzedawać się dobrze, choć oczywiście najwięcej zależałoby od tego, jakie konkretnie zmiany sprzętowe miałyby to być. Obecnie dystans jaki dzieli konsole PlayStation 4 i Xbox One od platformy PC jest już tak duży, że producenci tych pierwszych muszą wreszcie wykonać jakieś ruchy. Jest to o tyle istotne, o ile pod uwagę weźmiemy to, że wraz z komputerami Steam Machine firma Valve próbuje właśnie ową lukę wypełnić, oferując platformę o mocy PC w formacie konsolowym. Nie należy zapominać też o tym, iż coraz częściej mówi się o budowie rynku VR. Nowy sprzęt w PlayStation 4 mógłby pozowolić firmie Sony rywalizować także w tym zakresie. Obecnie PS4 nie ma wystarczającej mocy obliczeniowej aby zapewniać grafikę w wysokiej rozdzielczości przy dużej płynności (90 klatek na sekundę i więcej), które są wymagane w rozwiązaniach wirtualnej rzeczywistości, a więc hełm PlayStation 4 wymaga oddzielnego urządzenia.
Jakiś czasu temu pojawiały się plotki o tym, że firma Sony może szykować cieńszą wersję konsoli PlayStation 4. Firma AMD ujawniła też, że udało jej się przeprojektować procesor dla Xboksa One, tak aby przejść z nim z procesu 28-nanometrowego do 20-nanometrowego, uzyskując przy okazji lepszą wydajność. AMD jest też dostawcą procesorów dla PlayStation 4, a więc 20-nanometrowe jednostki potencjalnie mogą trafić też do konsoli Sony. Ostatecznie Sony potwierdza, że jest potencjał ulepszenia sprzętu w PS 4, choć poważna zmiana wiązałaby się z niemałymi kosztami. Dostosowany procesor AMD Jaguar to co prawda dość tania konstrukcja, ale z drugiej strony jest ona przestarzała.
http://pclab.pl/news66562.html
-----------------------------------------
Aby wytłumaczyć taki ruch Sony musiałoby nazwać ten nowy twór PlayStation 5, a Microsoft Xbox Two - innej możliwości nie widzę - inaczej zaraz posypałyby się zbiorowe pozwy za to, że gra na PS4 nie chce odpalić na starym PS4 a wymaga nowego. Sony na to nie stać. Więc czekamy na PS5.

#2
Napisano 26 październik 2015 - 12:03
Sam nie wiem co o tym myśleć
CPU:INTEL CORE i5 750 @4GHZ
MOBO:Asus P7P55 LX
GPU:GIGABYTE GTX 460 OC
RAM:4GB KINGSTON HYPERX CL9 1600MHZ
HDD:SEAGATE 250GB
COOLER:SILENTIUMPC GRANDIS XE1236 V2
CASE:ZALMAN Z3
PSU:ANTEC VP500
KEYBOARD:GENIUS KB-265
MOUSE:A4TECH BLOODY V8M
HEADSET:CREATIVE FATAL1TY HS-800
CONSOLE:XBOX 360 SLIM 250GB/PS2 SCPH-90004
#3
Napisano 26 październik 2015 - 12:03
że gra na PS4 nie chce odpalić na starym PS4 a wymaga nowego.
Na starym 900p/30 a na nowym 1080p/60 w lepszych detalach. Gdzie tu problem? Chamska zagrywka i wysoce nieprawdopodobna. Nie będzie wtedy praktycznie żadnej różnicy między PC a konsole. DX12, win10, x86, instalacja gier, patche a teraz mocniejsze wersje. Toż to już praktycznie pecet. Jedyna różnica to optymalizacja pod konkretny "zamknięty" sprzęt.
Jeśli taki proceder nastąpi, zostaję PC master race. Nie po to kupuję konsole aby wymieniać ją co 3 lata.
A chodzi prawdopodobnie o dodanie obsługi 4K dla filmów i tyle . . .
Użytkownik MiK edytował ten post 26 październik 2015 - 12:04
Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.2GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz Karta graficzna: Asus GTX1050 Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.
Konsole: Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4, Playstation Vita, Playstation TV, Xbox 360, Xbox One S, Sega Genesis.
Trust me, I'm an engineer.
#4
Napisano 26 październik 2015 - 01:08
Na starym 900p/30 a na nowym 1080p/60 w lepszych detalach. Gdzie tu problem? Chamska zagrywka i wysoce nieprawdopodobna. Nie będzie wtedy praktycznie żadnej różnicy między PC a konsole. DX12, win10, x86, instalacja gier, patche a teraz mocniejsze wersje. Toż to już praktycznie pecet. Jedyna różnica to optymalizacja pod konkretny "zamknięty" sprzęt.
Jeśli taki proceder nastąpi, zostaję PC master race. Nie po to kupuję konsole aby wymieniać ją co 3 lata.
A chodzi prawdopodobnie o dodanie obsługi 4K dla filmów i tyle . . .
Jest konsola Nintendo 3DS i New 3DS - gry robione na New 3DS nie działają na zwykłym 3DS. Tutaj może być podobnie, aby zmusić ludzi do kupna mocniejszej maszyny.

#5
Napisano 26 październik 2015 - 01:16
gry robione na New 3DS nie działają na zwykłym 3DS
Jakieś źródło tych rewelacji?
https://youtu.be/Rb1eodeyA9s?t=480
Użytkownik MiK edytował ten post 26 październik 2015 - 01:22
Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.2GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz Karta graficzna: Asus GTX1050 Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.
Konsole: Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4, Playstation Vita, Playstation TV, Xbox 360, Xbox One S, Sega Genesis.
Trust me, I'm an engineer.
#6
Napisano 26 październik 2015 - 01:36
Jakieś źródło tych rewelacji?
https://youtu.be/Rb1eodeyA9s?t=480[/size]
https://www.nintendo...XL--948828.html
http://www.siliconer...w-nintendo-3ds/

#7
Napisano 26 październik 2015 - 01:45
Podałeś mi linki w których jest napisane, że nie wszystkie gry z ds i 3ds będą działać z NEW. Takie które wymagają przykładowo specjalnych przystawek. Czyli duża, praktycznie nie znacząca mniejszość.
Poza tym nintendo #nikogo.
Użytkownik MiK edytował ten post 26 październik 2015 - 01:46
Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.2GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz Karta graficzna: Asus GTX1050 Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.
Konsole: Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4, Playstation Vita, Playstation TV, Xbox 360, Xbox One S, Sega Genesis.
Trust me, I'm an engineer.
#8
Napisano 26 październik 2015 - 06:41
Jakim problemem jest zrobić preset w nowszych grach z obniżonymi ustawieniami dla "nextgenow" i z wyższymi dla konsol odświeżonych, a przecież gry starsze pójdą na jednej i 2giej. Mamy już teraz przecież wykrywanie ustawień po sprzęcie. Ewentualnie dadzą na początek wybór na odświeżonych, czy grac z wysokimi detalami na 30fps i niskimi na 60fps.
#9
Napisano 26 październik 2015 - 06:58
Nie będzie żadnego wyboru między 30 a 60FPS. Bo to kolejne komplikacje, testy i optymalizacje. A to kosztuje!
Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.2GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz Karta graficzna: Asus GTX1050 Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.
Konsole: Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4, Playstation Vita, Playstation TV, Xbox 360, Xbox One S, Sega Genesis.
Trust me, I'm an engineer.
#10
Napisano 26 październik 2015 - 07:59
Jakieś źródło tych rewelacji?
Xenoblade nie działa na zwykłym 3DS. Na opakowaniu jest wyraźna informacja o zbyt niskiej mocy obliczeniowej zwyklaka, a samo pudełko ma inny lay
Nie będzie żadnego wyboru między 30 a 60FPS. Bo to kolejne komplikacje, testy i optymalizacje. A to kosztuje!
Prędzej uwierzę w krótki cykl życia konsol, powiedzmy 3,5-4 lata (jak przy pierwszym Xboksie), aniżeli wydawanie wersji "0,5".
KRUL FORUMKA
#13
Napisano 24 listopad 2015 - 11:56

Video Recenzje na YouTube - Bakak HCGaming
// i7 6700K @4,6GHz // Raven Okeanos // Gainward GTX 1060 6GB // ASRock Z170 Extreme4 // Kingston Fury 2x8GB 2400MHz CL15 // Cricial MX200 SSD 250GB // Seagate 1T // Phantek Enthoo Pro M // SPC Supremo M1 700W // Benq XL2411Z //
#14
Napisano 28 listopad 2015 - 01:03
Sony PlayStation 4 od samego początku uznaje się konsolę mocniejszą niż Microsoft Xbox One, choć oba urządzenia łączy to, że są daleko w tyle za platformą PC.
Nie liczyłeś chyba na to, że konsola za 1,5 - 2k będzie w stanie dorównać PCtowi za 3k +?
Konsola to zamknięta platforma i dopóki taką pozostanie (a w tym przecież cały urok konsoli) nigdy nie dorówna możliwościom PCtom, nawet jak wyjdzie konsola za 10k ultra pro do gier, to zawsze będziesz mógł złożyć PCciaka za 10,5k, który już będzie lepszy (albo i więcej)
A nawet gdyby wyszła jakaś "modularna" konsola to podejrzewam, że jej możliwości rozbudowy byłyby na tyle ubogie, że i tak i tak nie będzie to miało żadnego porównania do możliwości PC
#15
Napisano 29 listopad 2015 - 12:05
Konsola to zamknięta platforma i dopóki taką pozostanie (a w tym przecież cały urok konsoli) nigdy nie dorówna możliwościom PCtom
Właśnie dlatego, że jest zamknięta, to będzie górować nad pecetami - przynajmniej jeśli chodzi o realne wykorzystanie potencjału drzemiącego w sprzęcie. We współczesnych pecetach 40% mocy obliczeniowej idzie w rzeczy, które nie są bezpośrednio związane z wykonywaniem obliczeń na potrzeby gier - translacja API, utrzymanie w tle ciężkiego OS z całym tabunem sterowników i aplikacji, et cetra. Dodatkowo, mnogość konfiguracji wyklucza niemalże optymalizację kodu. Optymalizacja na pececie nie polega na usprawnieniu wykorzystania sprzętu, ale na zastąpieniu bardziej wymagających rozwiązań tymi, które są "lżejsze".
Dlaczego Syndicate chodzi lepiej niż Unity? Bo wywalono z niego sporą część dynamicznych źródeł światła. Tutaj nie ma magii. A dlaczego w Forzie 6 (XBO) zwiększono liczbę aut na torze, poprawiono detale modeli, zwiększono zasięg rysowania, dorzucono efekty "alfa", a gra chodzi tak samo płynnie jak Forza 5 (XBO)? To już poprawa wykorzystania zasobów sprzętowych Xboksa.
Pecet nigdy nie będzie tak przyjazny programistom, jak przyjazne są obecne konsole.
Oczywiście trzeba zdać sobie sprawę, że współczesne, topowe pecety są nawet 4x mocniejsze od PS4/XO (i to patrząc na moc samej karty graficznej). Myk jest taki, że na ekranie tej "4-krotnej" różnicy nie widać, bo całe pokłady "flopów" są marnotrawione.
KRUL FORUMKA
Dodaj odpowiedź

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych
-
Bing (1)