Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

Parę pytań odnośnie podkręcania i pamieci.


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arteko77

Arteko77

    Świeżo zarejestrowany

  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 24 grudnia 2012 - 06:32

Witam!
Jestem jeszcze laikiem w podkręcaniu wiec chce zadać wam parę pytań:
1. Procesor ma mnożnik x16 i taktowanie FSB 200MHz, i tu pytanie czy lepiej mniejszy mnożnik i większe fsb czy większy mnożnik i mniejsze fsb ?
2. Przy mnożniku 16x200MHz mam taktowanie pamięci 800MHz, z ciekawości zmieniłem mnożnik na 10x333MHz i taktowanie pamięci zmieniło sie na 1333MHz czyli maksimum dla tej pamięci. Czy wtedy szybszy będzie komputer ?
3. W CPU-Z z zakładki memory timingi dla ramu mam 6-6-6-16 czyli CL6 a powinny być CL9 Dołączona grafika
4. Jak ustawić napięcie procesora ? Chodzi na ile jeśli będzie niestabilny bo teraz mam auto i skacze.
5. Co oznaczają czujniki zakreślone na zdjęciu ? Dołączona grafika
6. Jak zablokować zmianę taktowania szyny PCI-E ?

Mój sprzęt:
MOBO: GA-P41T-D3P rev.1.5
CPU: Dual-Core E5800
RAM: 1x Kingston 4GB DDR3 CL9 1333MHz
GPU:Gigabyte 6600 256MB
PSU:XFX Core 450W
Chłodzenie boxowe ale daje rade bo niskie temperatury, w stresie nie wieksze niz 60C na rdzeniach.

PS. Czemu temperatury rdzenia nigdy nie schodzą poniżej 40C ? W biosie pokazuje np 33C a tu ani rusz poniżej 40C.

#2 foh23

foh23

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1 280 postów

Napisano 24 grudnia 2012 - 09:05

Witam!
Jestem jeszcze laikiem w podkręcaniu wiec chce zadać wam parę pytań:
1. Procesor ma mnożnik x16 i taktowanie FSB 200MHz, i tu pytanie czy lepiej mniejszy mnożnik i większe fsb czy większy mnożnik i mniejsze fsb ?

Generalnie lepiej mieć wyższe FSB, IMO nawet w procach opartych o rdzeń core. Nie dużo ale zawsze daje to większą wydajność, zwłaszcza że FSB jest w pewnym stopniu wąskim gardłem w lga775.