Istnieje pewien problem...
Oto sprzęt, który niedawno złożyłem:
I3 4130
Radeon 5770
4GB RAM
Forton 350W
DYSK SSD 120 GB
Windows 7 Ultimate 64 Bit
W każdej grze, w którą zagram muszę ustawić takie ustawienia, abym miał (możliwie) stale 60 FPS. Tylko przy 60 FPS, przy spadkach do góra 55 mogę grać płynnie. Gdy pojawia się dużo efektów w grze, albo gdy z daleka spoglądam na wiele graczy, np. w Battlefield 3 czy Guild Wars 2, FPS'y spadają do 40-55, wtedy obraz po prostu spowolnia, postać tnie... jest tak jakbym miał 15 FPS, a nie 50.
Proszę nie pisać, że przy spadku zawsze jest nieco zauważalna utrata wydajności, bo to co ja mam u siebie to jest kompletna zamułka przy 50FPS!
Kolega ma identyczny sprzęt, identyczny. Gra w Guild Wars 2 na maksymalnych detalach na 60 FPS, a przy spadkach do 40, w obliczu zmasowanej walki, czy w Battlefield 3, gra dalej jest idealnie płynna... Coś tu jest więc nie tak. Ja muszę grać na nisko - średnich, żeby mieć 60 FPS, a na dodatek przy wielu efektach, gdy są spadki, notuje zamułkę, nie pozwalającą cieszyć się grą...
Jedyną różnice stanowi monitor:
Kolega ma ten: "http://www.morele.net/monitor-led-asus-vs207de-610924/
Ja mam zaś 17 calowy- 6 letni: LCD SDM S75a.
Czy stary monitor może być przyczyną? Czy może niezgrywać się z kartą na VSYNcu?
Gdzieś w czeluściach internetu dojrzałem wątek opisujący problem i tam pojawiła się odpowiedź, że za lagi w onliczu spadków poniżej 60 FPS odpowiada stary LCD (z powodu niezgrania nivid'owskiego vsyncu). Czy to na prawdę możliwe?
Jeszcze przed Radeon 5770 miałem GeForce GTS 450 (wymienilem poniewaz, chlodzenie bylo jednoslotowe i karta sie przegrzewała radykalnie), na tej karcie przy spadkach FPS nie zanotowalem spadku wydajnosci - tych "lagów", i nie tylko przez to wydaje mi się obecnie, że GeForce lepiej zgrywał się z moim monitorem. Czy to możliwe?
Użytkownik Saliciam edytował ten post 03 marca 2014 - 02:38