luźne gadanie o pierwszym planie, czyli wszystko o foto
#151
Napisano 04 października 2010 - 07:52
co do dodawania zdjęcia pierwotnego to chodziło mi o zdjęcia które przerabiałem na hdr, dla porównania i czy to ma tak naprawdę sens.
Twoja Nimfa nietknięta HDR, to zwykłe suwanie suwaczkami
#156
Napisano 24 października 2010 - 05:08
dzisiaj testowałem jeszcze raz KIT-a (rzadko go zakładałem), i jakoś nie tak jest jak bym chciał.
-- Dodano dnia 24 Październik 2010, o 18:10 --
a tak całkiem poważnie - jak by się udało mi sprzedać (chyba trafią na allegro na zimę) i troszeczkę dołożyć to będę próbował kupić 18-135 is, mam nadzieję że troszkę lepiej się spisze. brałem pod uwagę jeszcze sigmę Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM ale za wysokie progi jak dla mnie.
#158
Napisano 24 października 2010 - 05:12
Tak, masz rację, zdecydowanie lepszy pożytek zrobisz posiadając body bez szkieł. Chyba, że planujesz jakiś tajemny zakup
tyle słyszałem o fotografii otworkowej
-- Dodano dnia 24 Październik 2010, o 18:18 --
a wszystkiemu jest winne czytanie.
człowiek cały czas czyta to lepsze tamto gorsze, ta puszka do dupy, tą się nie da czegoś tam zrobić. jak się coś znajdzie co już powinno mieć jakiś sens to okazuje się ze trzeba by było sprzedać samochód. a byle czym nie moa co się bawić.
gdyby nie to że sprawia mi to przyjemność to bym zrezygnował z zabawy. choć na niektóre rzeczy zacząłem się inaczej patrzeć
#160
Napisano 24 października 2010 - 06:31
http://www.optyczne....
18-55 właściwie do wykorzystania pozostaje tylko 18-30-35 dalszy zakres niestety kiepski
50 - jakoś jednak mi nie leży albo za blisko albo za daleko,
70-300 - tu właściwie do 200 można się pobawić ale tak naprawdę nie wykorzystam tego obiektywu, jedynie 2-3 razy do roku jak się trafi jakaś rekonstrukcja, ale i tu musi być idealne światło.
w 18-135 martwi mnie sama 18 ale chyba da się to wyprostować. tak jak zauważyłem to najchętniej bym korzystał z zakresu 10-30 i 70 - 130 więc myślałem że 18-135 da mi jakiś komfort na początek nie mam co liczyć na zakup ani szkieł w f/2,8 i jaśniejszych jak i tych bardzo szerokich.
jeśli testy są coś naprawdę warte to szkło moze być bardzo ciekawe i w miarę dla mnie dostępne
#171
Napisano 24 października 2010 - 08:03
Kiedy ja zastanawiałem się nad wymianą Tamiego 17-50 na Nikkora 17-55, rozważyłem opcję rozszerzenia zakresu dostępnych ogniskowych - i po kilku miesiącach rozkminiania pozostałem z Tamim (grrrrr!), poszerzając się o Nikusia 70-200... To był dobry ruch. Kolejnym będzie wymiana Tamiego 17-50 na Nikkora 17-55
#172
Napisano 24 października 2010 - 08:12
Od kiedy anato i parazytologia robią mi wodę z mózgu.Yosi: od kiedy jesteś dżiardią lamblią?
Lepiej się zaprzyjaźnić z tak sympatycznie wyglądającą Lamblią, jeżeli trzeba się tyle naorać.
Masz jakieś biologiczno-podobne wykształcenie/zainteresowania ? Nie każdy zjadacz chleba rozpozna lamblię, a mam wrażenie, że już kiedyś Cię o to podejrzewałem.
#178
Napisano 28 października 2010 - 06:25
wiem że na pewno szeroki kąt do budynków i krzaków by się przydał, ale nie wchodzi w rachubę bym sprzedając wszystko dokłądał jeszcze około 1500 i pozostał przy jednym szkle szerokim
#186
Napisano 31 października 2010 - 12:54
Proponuję wsadzić 2 zdjęcia w 2 warstwy, usunąć fragment górnej warstwy, w której znajdują się ludzie. Później za pomocą poziomów (albo innych narzędzi) manipulować ekspozycją dolnej warstwy aby imitowała tą górną. Dużo babrania a i tak nie wiem czy będzie to w miarę estetycznie wyglądać, można próbować.
Chyba, że wystarczy sam stempelek. A jak nie, to stempelkiem można dopieszczać sposób przedstawiony wyżej
#194
Napisano 02 listopada 2010 - 11:47
41. Coś być musi, do cholery, za zakrętem...
To zdjęcie ma moim zdaniem tak ciekawie dobrane kolory, ze trudno oderwać mi od niego wzrok.
Pewnie znalazłbym więcej przykładów, ale ten powyższy wydaje się być odpowiedni.
W jaki sposób można uzyskać tak ciekawą kolorystycznie fotkę?
Wystarczy sam sprzęt, czy jest to efekt zastosowania odpowiedniego oprogramowania?
#195
Napisano 03 listopada 2010 - 07:20
w przypadku lustrzanki ustawia się jak najczęściej neutralny obraz, resztę osiąga się przy wywoływaniu, obróbce, obrazu. co do kolorków to jeszcze mogą mieć znaczenie użyte filtry na obiektyw (o ile w ogóle były w użyciu).
jest jeszcze jeden istotny element, to co fotografujesz musi te kolory posiadać, trzeba trafić na warunki. np przy białym niebie ciężko zrobić naturalne błękitne kolory
#200
Napisano 15 listopada 2010 - 09:59
zdjęcia robione w górach, ale niezbyt wysokich, miejsca bardziej oddalone są niebieskawe, zamglone itd.
rozumiem i mniej więcej wiem skąd to się bierze, jednak filtr uv powinien jakoś to przynajmniej po części niwelować.
przeglądałem trochę zdjęć z pienin, niestety ten efekt dość mocno występuje
flitr Hoya HMC SUPER uv(0).
jak to właściwie z tym jest.
Dodaj odpowiedź
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych