[GALERIA] abi
#102
Posted 12 August 2010 - 06:40 PM
http://soundcloud.com/ferniko || http://facebook.com/fernikonabitach
#104
Posted 18 August 2010 - 09:13 PM
#108
Posted 29 August 2010 - 06:41 PM
Przyjemne foto.
http://soundcloud.com/ferniko || http://facebook.com/fernikonabitach
#109
Posted 29 August 2010 - 07:02 PM
fotka z dzisiejszej, kiepskiej inscenizacji. za bardzo skupili się na nagrywaniu łat do filmu 1920
zrobiłem dzisiaj 260 fotek ok 50 od razu do kosza bo robione z wyciągniętą ręką na 100-200 mm więc całkowicie nie trafione.
większość z użyciem wcześniej nie testowanego szkła sigma 70-300 apo dg - jestem zadowolony
26-
#111
Posted 30 August 2010 - 12:51 PM
http://soundcloud.com/ferniko || http://facebook.com/fernikonabitach
#115
Posted 01 September 2010 - 01:11 PM
http://soundcloud.com/ferniko || http://facebook.com/fernikonabitach
#117
Posted 18 September 2010 - 08:24 PM
wolna chwila i mały test.
słyszałem coś nie coś o podłączeniu szkła stroną odwrotną, najczęściej był to helios lub jakiś inny starszy manual. z braku takowego pobawiłem się więc połączeniem kit-a i 50-tki. jedyny obraz jaki udaje mi się uzyskać to obraz przy soczewce z minimalną głębią.
Czesze beret Podoba mi się.
to tylko dekielek od obiektywu, nic nie PSute. a teraz pytanie czy jest możliwość oddalenia obiektu od obiektywu i zwiększenie głębi
-- Dodano dnia 19 Sierpień 2010, o 14:21 --
dorzucę jeszcze widoczek
zapomniałem we wcześniejszych o numeracji
24
Wisła wam skisła?
Przyjemna panoramka.
Ale może z filterkiem?
fotka kadrowana, z dużą ilością braków ale podoba mi sie.
25 - śmierć paparazzi
Dość ciekawe; a może po przekadrowaniu, usunięciu paprochów i w BW, po lustrzanym odbiciu?
Ewentualnie do rozważenia w pionie.
jakoś bardziej w bw m i pasowało, ale w sepii też mogę spróbować, można by też lekką winetę dać
-- Dodano dnia 30 Sierpień 2010, o 19:18 --
no to to samo - sepia w prawie całym kadrze. musiałem nogę konia posztukować bo ptaszek się rozmazał
Tym zdjęciem mnie powaliłeś, moim jedynym pomysłem jest odłożenie aparatu do szafy.
27. - ciekawa szarża, szkoda urwania w półkonia po lewej.
28. Pachnie DA, średnio mnie kręci.
#121
Posted 21 September 2010 - 07:40 PM
32. Jak z podręcznika historii.
Mocno wykadrowane?
33. Zbyt daleko od akcji; ma się wrażenie, że uczestnicy wydarzeń mają oglądającego w...
34. Niestety - poza obecnością zabytkowego sprzętu wojskowego niczego ciekawego nie widzę
35. Szturm śturmoków germańskich? Fajne, szkoda tylko obciętej przestrzeni docelowej.
36. A masz szerzej? Może to moja fotoklaustrofobia, ale ciasno mi na górze.
37. Centralne drzewko wszystko psuje, wg mnie fota do wyrzutki (niestety)
38. YO! Kris Kross? Dobra fota.
#122
Posted 21 September 2010 - 08:03 PM
to prawie całość sokoła http://img440.images...img23758001.jpg
fotek osprzętu mam troszkę
#126
Posted 04 October 2010 - 11:24 AM
nie chodziło mi o uzyskanie kosmicznych efektów ale w miarę zbliżonych do naturalnych. fotka dla mnie jako dokumentalna.
dzięki Yossarian
w takim razie dam drugą próbkę, też z wstępnie przepalonym tłem.
40
Cerkiew z roku 1755, pod wezwaniem świętego Mikołaja. Nad babińcem, umieszczona arkadowa dzwonnica. prawdopodobnie rozwiązanie takie zachowało się tylko w dwóch cerkwiach.
w 1870 została zamieniona na prawosławną a od 1921 jako kościół rzymskokatolicki. Wewnątrz częściowo zachowane oryginalne wyposażenie
#127
Posted 04 October 2010 - 04:32 PM
Właśnie w takich sytuacjach i w taki sposób należy używać HDR-u - kosmiczne cukierki mogą być fajne, jak się je ogląda po pierwszy - potem przychodzi obrzydzenienawet tak jak tutaj, bezpośrednio z aparatu, wszystko normalnie było za ciemne a niebo białe i ostrość też taka sobie.
nie chodziło mi o uzyskanie kosmicznych efektów ale w miarę zbliżonych do naturalnych. fotka dla mnie jako dokumentalna.
Drugie zdjęcie kompozycyjnie poprawne.
Używasz bracketingu czy kompensujesz ręcznie ? O ile stopni ?
#129
Posted 04 October 2010 - 06:47 PM
z jednego pliku w RAW wywołuję 2 sztuki w miarę akceptowalne ale skrajne (wiem że można od razu 2 sztuki robić, ale brak miejsca statywu itd).
a później, w machinery już tylko suwaczki i sprawdzam co się dzieje i czy idzie w zamierzonym kierunku
programik mogę polecić, nie wiem jak pod linuxem i nie znam na razie jeszcze ograniczeń dema
#131
Posted 04 October 2010 - 07:21 PM
niestety przy okazji znalazłem jeszcze jedną wadę Digital Photo Profesional, dołączanego do canona, zakładka korygowania błędów obiektywów nie współpracuje z sigmą
#133
Posted 04 October 2010 - 08:12 PM
Mam wątpliwości, czy to jest HDR.z jednego pliku w RAW wywołuję 2 sztuki w miarę akceptowalne ale skrajne (wiem że można od razu 2 sztuki robić, ale brak miejsca statywu itd).
a później, w machinery już tylko suwaczki i sprawdzam co się dzieje i czy idzie w zamierzonym kierunku
HDR to technika tworzenia zdjęć o bardzo szerokim zakresie tonalnym, który wynika z połączenia zdjęć tego samego kadru, ale inaczej naświetlanych.
Nawet wywołując wielokrotnie raw, wciąż nie możesz przekroczyć jego zakresu, oprogramowanie przecież nie wyczaruje w magiczny sposób dodatkowych informacji. Zakładając, że Twój aparat wypluwa raw-y z zakresem 7.5 EV , tylko taki zakres możesz uzyskać na zdjęciu niezależnie od chwytów, jakie zastosujesz. Jeżeli zrobisz zdjęcia z różną ekspozycją tego samego kadru (np -1 i +1) to teoretycznie uzyskasz nawet 9.5 EV.
W wywoływarkach rawowych są suwaki <-2,+2> EV , jednak nie są one cudotwórcami.
Ja bym to nazwał po prostu dobrze wywołanym rawem Program, który wczytał Twoje zdjęcia wywołane z rawu, nie zrobił nic innego, czego nie można by zrobić w dowolnym programie graficznym mającym m.in. funkcje warstw.
To tak dla formalności
#140
Posted 04 October 2010 - 09:24 PM
-- Dodano dnia 4 Październik 2010, o 22:26 --
HDR z JPG a nie z RAW.
chyba troszeczkę namieszałem z tym HDR, może to nie HDR, ale chyba coś w tym stylu
-- Dodano dnia 4 Październik 2010, o 22:29 --
tu już chyba troszeczkę za bardzo pojechałem z kontrastem
41
no i szkoda straty kawałka krzyża.
Reply to this topic
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users