Skocz do zawartości

  •         

Zdjęcie

Problem! Sapphire R9 390 Nitro


Najlepsza odpowiedź Maciekpl , 20 lutego 2016 - 11:37

Okej, dzięki za radę ! :)


Okej, jak się sprawy mają. Postanowiłem ponownie zainstalować system ( z pendrive na uefi), ustawiłem w boot prority na pierwszym miejscu "UEFI Hard Disk", a na drugim "UEFI USB". No i zainstalowałem system, zainstalowalem sterowniki z płytki dołączonej do płyty głównej i zresetowałem komputer. Po restarcie zacząłem sciagać sterownik do karty graficznej Crimson Edition 16.1.1 Hotfix. I podczas sciagania znów pojawił się czarny ekran smierci z latającym komunikatem "Brak sygnału". Wyłączyłem komputer ręcznie i włączyłem ponownie. Jak we wczesniejszym przypadku ekran działał do momentu pojawienia się logo Windowsa, potem czarny ekran. O co tu chodzi ? ;-; Źle system wgrałem czy co ?


Cóż, karta graficzna jest uszkodzona ;/ Jak informatyk wyjmował  tą kartę, i wsadzał na jej miejsce inną, to druga karta działała bez zarzutów. Teraz tylko wysłać kartę na gwarancję. Dzięki wszystkim za rady :)

Przejdź do postu


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 07:18

Witam, otóż 2 dni temu zakupiłem nowy komputer (MSI Gaming M3, i5 6600k), i z powyższą kartą graficzną. Problem polega na tym, że po zainstalowaniu systemu, zainstalowaniu sterowników do płyty głownej, przyszła kolej na sterowniki do karty graficznej. Podczas instalacji sterowników nagle zgasł monitor i pojawił się komunikat "Brak sygnału". Pomyslalem, że tak ma być, więc zostawiłem go na ok. 15 minut. Jednak nic się nie stało. Z komputera wielokrotnie wydobywał się dźwięk wiatraków, lecz po ok. 2-4 sekundach wracało do normy. Sprawdziłem wszystkie wiatraki, i to własnie wiatraki od karty graficznej tak dziwnie sie zachowywały. Dotknąłem Radeona, żeby sprawdzić jaką mniejwięcej ma temperature. Była bardzo duża (na oko 70-90 stopni). Czego to może być wina ? Wadliwego egzemplarza, czy może zasilacza (SilentiumPC Vero 600W M1)?

Nadmienię, iż gdy spojrzałem na karte graficzna, to byla tak jakby skrzywiona, ale to może być wina ciężaru lub długosci karty.


Użytkownik Maciekpl edytował ten post 19 lutego 2016 - 07:36


#2 MiK

MiK

    Ostatni konsolowiec forum.

  • Moderator
  • 1 492 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 07:46

Jakie sterowniki, ze strony AMD? 



#3 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 07:56

Sterowniki z płyty dołączonej do karty graficznej, lecz nie udało się instalacji dokończyć, bo po prostu nie widziałem obrazu.. Pozatym teraz w ogóle nie chce się uruchomić system. Komputer normalnie się włącza.. do logo Windowsa 10, lecz po tym nic nie ma, po prostu czarny obraz i komunikat z monitora "Brak sygnału".



#4 MiK

MiK

    Ostatni konsolowiec forum.

  • Moderator
  • 1 492 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 07:58

Pod jakie złącze masz podłączony monitor? Masz coś jeszcze oprócz monitora podłączone? Spróbuj sterowniki ze strony amd. 



#5 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:02

Karta graficzna jest podłączona do monitora za pomocą kabla HDMI, do monitora jest jeszcze podłączona konsola, też przez kabel HDMI. Chętnie bym zainstalował sterowniki ze strony AMD, lecz jak wspomniałem powyżej, po wyswietleniu logo Windowsa 10, mam czarny ekran z komunikatem "Brak sygnału".


Użytkownik Maciekpl edytował ten post 19 lutego 2016 - 08:03


#6 MiK

MiK

    Ostatni konsolowiec forum.

  • Moderator
  • 1 492 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:04

A po DVI? 



#7 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:07

Też próbowałem, lecz efekt jest taki sam ;/



#8 MiK

MiK

    Ostatni konsolowiec forum.

  • Moderator
  • 1 492 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:10

Nie ma jakiegoś trybu awaryjnego w W10 co by odinstalować sterowniki? 



#9 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:12

Nie mam pojęcia. Jutro zabieram komputer do najbliższego informatyka, żeby sprawdził wejscia PCI, Zasilacz, Ram, a nawet płyte główną. Boo jak na razie, wydałem dosyć dużą sumkę na ten sprzęt, a budzę się z ręką w nocniku..


Użytkownik Maciekpl edytował ten post 19 lutego 2016 - 08:13


#10 losiek92

losiek92

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:30

Podłącz kabel HDMI do złącza na płycie głównej, po czym uruchom komputer w trybie awaryjnym, następnie przywróć system do momentu sprzed zainstalowania sterowników karty graficznej. Ekspertem nie jestem, ale nawet w Windowsie 10 powinna być taka opcja, sprawdź może pomoże :) 



#11 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:43

Jutro spróbuje zrobić cos zrobić z przywracaniem systemu. Ale jedna rzecz mnie strasznie zastanawia. Dlaczego wiatraki od karty graficznej się nie kręcą ? Znaczy przy włączaniu komputera krótką chwilę działają, a potem nic. I druga rzecz, do czego jest ten przycisk na karcie graficznej ? :v


Użytkownik Maciekpl edytował ten post 19 lutego 2016 - 08:44


#12 snowqwer

snowqwer

    ❄🎮🎧💻🎵❄

  • Użytkownik
  • 1 596 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 08:59

Wentylatory nie kręcą się bo działają w trybie pół-pasywnym czyli zaczynają się krecić dopiero gdy karta ociągnie wyższą temperature ( z myśla o lepszej kulturze pracy gdy karta nie jest obciążona). Ten przycisk to przełącznik biosu.



#13 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 09:03

Własnie najlepsze jest to, że po pojawieniu sie czarnego ekranu i odczekaniu 15 minut( z nadzieją, że się ogarnie), dotknąłem kartę, i była tak gorąca, że prawie rękę sobie popażyłem. Więc dlaczego jest czarny ekran ? Przed instalacją normalnie karta działała, a w trakcie padło i tyle. Może to być wina systemu ?



#14 snowqwer

snowqwer

    ❄🎮🎧💻🎵❄

  • Użytkownik
  • 1 596 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 09:18

Wyciąg karte graficzną i podłącz kabel pod zintegrowaną grafike wtedy powinienieś wejsc do windowsa. Następnie z tej strony pobierz program do odinstalowania sterowników karty ( program powiadomi, że wymagane jest uruchomienie w trybie awaryjnym i wystarczy potwierdzić a komputer sam się w ten tryb uruchomi). Po uruchomieniu w trybie awaryjnym wystarczy wybrać producenta grafiki i odinstalować sterowniki. Po wszystkim wyłącz komputer , wsadź r9 390 i odpal kompa. Z tej strony pobierz i zainstaluj najnowsze sterowniki (dla pewności instalator odpal prawym przyciskiem myszy z prawami administratora bo pare razy spotkałem się z tym, że przez to sterowniki nie chciały się zainstalować) oznaczone jako "Crimson Edition 16.1.1 Hotfix" . Od tego napewno bym zaczął jeśli to nie pomoże będziemy myśleć dalej.



#15 Maciekpl

Maciekpl

    Advanced Member

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 20 lutego 2016 - 11:37   Najlepsza odpowiedź

Okej, dzięki za radę ! :)


Okej, jak się sprawy mają. Postanowiłem ponownie zainstalować system ( z pendrive na uefi), ustawiłem w boot prority na pierwszym miejscu "UEFI Hard Disk", a na drugim "UEFI USB". No i zainstalowałem system, zainstalowalem sterowniki z płytki dołączonej do płyty głównej i zresetowałem komputer. Po restarcie zacząłem sciagać sterownik do karty graficznej Crimson Edition 16.1.1 Hotfix. I podczas sciagania znów pojawił się czarny ekran smierci z latającym komunikatem "Brak sygnału". Wyłączyłem komputer ręcznie i włączyłem ponownie. Jak we wczesniejszym przypadku ekran działał do momentu pojawienia się logo Windowsa, potem czarny ekran. O co tu chodzi ? ;-; Źle system wgrałem czy co ?


Cóż, karta graficzna jest uszkodzona ;/ Jak informatyk wyjmował  tą kartę, i wsadzał na jej miejsce inną, to druga karta działała bez zarzutów. Teraz tylko wysłać kartę na gwarancję. Dzięki wszystkim za rady :)


Użytkownik Maciekpl edytował ten post 19 lutego 2016 - 10:38




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

  Copyright power by: ITPC.NET.PL